În traducere liberă, Volkswagen înseamnă ”Mașina poporului” în limba germană. Iar de-a lungul timpului, constructorul din Wolfsburg a demonstrat că așa și este, creând modele-fenomen, precum Beetle, Golf (singura mașină din lume care denumește o clasă), Passat sau Transporter, care s-au vândut în milioane de exemplare. Acum, după scandalul DieselGate, de trucare a emisiilor poluante la testele de omologare cu ajutorul unor soft-uri speciale, pe care l-a provocat, Volkswagen s-a scuturat și se reinventează. ID.3-ul lansat la IAA 2019 are toate șansele să devină un nou model-fenomen, un fel de Golf al compactelor electrice, 30.000 de unități fiind rezervate în Europa, inclusiv în România, înainte ca mașina să apară.
Grație platformei MEB, ID.3 are dimensiuni exterioare apropiate de Golf (4.261 mm lungime, 1.809 mm lățime și 1,552 mm înălțime), în contextul unui habitaclul mult mai spațios, aproape cât cel al unui Passat. Volkswagen ID.3 vine cu posibilitatea de a fi comandat cu trei baterii de dimensiuni diferite: o baterie mare (77 kWh cub2), o baterie medie (58 kWh cub) și o baterie mică (45 kWh cub).
În funcție de bateria aleasă, mașina poate parcurge o distanță cuprinsă între 330 de kilometri și 550 de kilometri (conform WLTP – deci, real, circa 450-480 de kilometri, ceea ce este onorabil), în cazul motorizării de 150 de cai. Mai mult, datorită capacității sale excelente de încărcare, o autonomie de aproximativ 290 de kilometri poate fi reîncărcată în doar 30 de minute (la o capacitate de încărcare de 100 kW). Volkswagen va oferi garanție pentru baterii timp de opt ani sau pentru 160.000 de kilometri.
Cu ID.3 nu va lipsi nici plăcerea de a conduce. Mașina electrică va accelera extrem de rapid și asta datorită tracțiunii pe roțile din spate și a performanțelor motorului de 204 de cai putere a versiunii mai puternice. Producția modelului ID.3 urmează să înceapă așa cum a fost planificată încă de la început, la sfârșitul anului 2019, primele mașini urmând să fie livrate până la jumătatea anului 2020.
Prețul de pornire pentru versiunea de lansare Volkswagen ID.3 1st este situat sub borna de 40.000 euro în Germania și folosește bateria de 58 kWh pentru o autonomie de 420 km, acest lucru înseamnând că vorbim despre o adevărată democratizare a mașinilor electrice. Un alt beneficiu al modelului este faptul că ID.3 va avea o amprentă de carbon neutră pe toată perioada folosirii, dacă deținătorii își vor încărca în mod constant mașinile folosind energie regenerabilă.