Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Putin s-a supărat că rușii au cumpărat peste 1.000.000 de mașini chinezești noi și că mărcile din China au ajuns la o cotă de piață de 63% în Rusia în 2024. Le-a pus taxă de 667.000 de ruble, echivalentul a 7.500 $.
Prietenia cu Trump l-a costat pe Musk 90.000.000.000$ într-o lună. Cum a pierdut o sumă colosală? Prăbușirea acțiunilor Tesla a tras averea netă a lui Elon Musk, pentru prima dată în acest an, sub 400 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Mărcile auto chinezești sunt în ofensivă în întreaga Europă și, ușor, ușor, intră hotărât și pe piața auto din România. Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024, iar „bonus” vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.