Noile taxe UE, adoptate pe 30 octombrie 2024 pentru o perioadă de 5 ani, scumpesc mașinile electrice făcute în China cu între 7,8% și 35,3%. Newsweek a calculat care ar fi noile prețuri ale câtorva modele importante de pe piața din România, pe baza prețurilor de listă actuale.
Un studiu ADAC relevă cifre-șoc pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească. Principalul motiv? Prețul mai accesibil.
Pentru probleme de securitate națională, administrația americană a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc de pe vehiculele care circulă pe drumurile americane. O astfel de măsură ar interzice efectiv mașinile și camioanele chinezești de pe piața din SUA.
BYD, cea mai ambițioasă companie auto chineză, va anunța curând că a ajuns la înțelegere pentru a construi o uzină în Turcia, scriu publicațiile Automotive News și Bloomberg. BYD se extinde rapid, este unul dintre sponsorii Euro 2024 și va produce mașini și în Ungaria, din 2026.
Piața și industria auto din Rusia s-au prăbușit după retragerea constructorilor occidentali pe fondul războiului pornit de Putin în Ucraina și a sancțiunilor internaționale. Mărcile chinezești profită și încearcă să umple golul, dar rușii nu prea sunt mulțumiți de calitate.