Războiul din Ucraina este bucuria chinezilor. Mai precis, a producătorilor auto din China. Piața auto din Rusia a ajuns la 1,57 milioane de automobile noi în 2024, crescând cu 48,4% față de 2023, și a fost inundată de mașini „Made in China”. Lada și-a păstrat însă prima poziție.
Vânzările de vehicule electrice (EV) ale BYD a ajuns anul trecut la 4,25 milioane de unităţi, grupul chinez reducând decalajul faţă de compania americană Tesla, în condiţiile în care cele două firme concurează pentru titlul de cel mai bine vândut producător de mașini electrice.
Noile taxe UE, adoptate pe 30 octombrie 2024 pentru o perioadă de 5 ani, scumpesc mașinile electrice făcute în China cu între 7,8% și 35,3%. Newsweek a calculat care ar fi noile prețuri ale câtorva modele importante de pe piața din România, pe baza prețurilor de listă actuale.
Un studiu ADAC relevă cifre-șoc pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească. Principalul motiv? Prețul mai accesibil.
Pentru probleme de securitate națională, administrația americană a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc de pe vehiculele care circulă pe drumurile americane. O astfel de măsură ar interzice efectiv mașinile și camioanele chinezești de pe piața din SUA.