Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Putin s-a supărat că rușii au cumpărat peste 1.000.000 de mașini chinezești noi și că mărcile din China au ajuns la o cotă de piață de 63% în Rusia în 2024. Le-a pus taxă de 667.000 de ruble, echivalentul a 7.500 $.
Prietenia cu Trump l-a costat pe Musk 90.000.000.000$ într-o lună. Cum a pierdut o sumă colosală? Prăbușirea acțiunilor Tesla a tras averea netă a lui Elon Musk, pentru prima dată în acest an, sub 400 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Mărcile auto chinezești sunt în ofensivă în întreaga Europă și, ușor, ușor, intră hotărât și pe piața auto din România. Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024, iar „bonus” vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.
Cum frigul și vitezele superioare sunt principalii dușmani ai bateriilor, 24 de mașini electrice „Made in China” au fost testate iarna, în trafic real, cu la viteze medii de 70 km/h și 40 km/h. Doar 11 au reușit să meargă 300 km.