Producătorii francezi Renault, Peugeot, DS și Alpine sunt în prim plan, fiind la ei acasă. Iar Dacia, aflată sub umbrela Renault și pe un trend ascendent puternic în întreaga Europă, este și ea în lumina reflectoarelor la Salonul Auto de la Paris 2022. Dar, din păcate, cam atât din puternica industrie auto de pe „bătrânul continent”.
Puternicii constructori auto germani, precum Audi, BMW, Volkswagen, Mercedes, Porsche sau Opel, au spus pas „Mondialului automobilului” 2022. Iar pe lista absenților de marcă figurează și italienii, și japonezii, și coreenii (Alfa Romeo, Fiat, Lamborghini, Maserati, Hyundai, Kia, Lexus, Toyota, etc.).
Pandemia și crizele suprapuse (penuria de semiconductori, creșterea prețurilor la energie și materii prime, reducerea bugetelor, etc.) și-au pus grav amprenta pe universul auto sclipitor până acum câțiva ani în Europa. Să nu uităm că celebrele saloane auto de la Frankfurt și Geneva au dispărut. Frankfurtul, salonul auto „pereche” al Parisului (se organizau alternativ, odată la 2 ani) s-a mutat într-un fel la Munchen în 2021, iar Geneva se mută în Qatar în 2023.
Locul coloșilor auto europeni la Salonul Auto de la Paris 2022 este luat producătorii chinezi care, profitând de electrificarea forțată a automobilelor și de faptul că majoritatea bateriilor pentru mașinile electrice din întreaga lume se fac în China, „inundă” Europa. Este adevărat, au avut și au o strategie impecabilă, pentru know-how auto chinezii cumpărând producători europeni grei sau intrând în parteneriate cu alții.
Prin urmare, la Paris 2022, pe lângă francezi și Dacia, în lumina reflectoarelor se află BYD, Great Wall Motors sau Wey. Nici vietnamezii de la VinFast nu lipsesc. Se promovează cu prețuri atractive și cu timp redus de livrare, în contextul în care prețurile mașinilor au explodat în ultima perioadă iar pentru majoritatea modelelor europene timpul mediu de livrare a urcat undeva la 6-8 luni. Există și cazuri în care poate ajunge și la 2 ani (Mercedes G-Klasse, de exemplu).
Cele mai importante noutăți de la Salonul Auto de la Paris 2022
- Alpine 110 R
- Alpine A110 R Fernando Alonso
- Alpine Alpenglow (concept)
- Renault 5 Turbo 3 E (concept)
- Renault Austral
- Renault 4L (concept)
- Renault 4Ever Trophy (concept)
- Renault Scénic Vision (concept)
- Renault Kangoo Electrique VP
- DS 7 facelift
- DS 3 facelift
- DS E-Tense Performance
- Peugeot 408
- Peugeot 9X8 (prototip de curse)
- Dacia Manifesto (concept)
- Dacia Duster Mat Edition (ediție specială)
- Jeep Avenger (primul Jeep 100% electric)
- NamX (concept de SUV pe hidrogen al unui nou mic producător francez)
- Hopium Machina (concept, nou mic producător francez)
- BYD Atto 3
- BYD Tang
- BYD Han
- Ora Cat (Great Wall)
- Ora Funky Cat (Great Wall)
- Wey Coffee 01 (Great Wall)
- Wey Coffee 02 (Great Wall)
- VinFast VF 6
- VinFast VF 7
- VinFast VF 8
- VinFast VF 9