EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.02.2025 - 07:52
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: BAIC - Imagine cu rol ilustrativ
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: BAIC - Imagine cu rol ilustrativ
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: APIA
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: APIA
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: APIA
EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales - Foto: APIA

Mărcile auto chinezești sunt în ofensivă în întreaga Europă și, ușor, ușor, intră hotărât și pe piața auto din România. Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024, iar „bonus” vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.

SHARE

În total, în 2024, în România au fost înmatriculate 151.105 de mașini noi, ceea ce reprezintă o creștere de 4,49% față de 2023 (144.611 unități). 

Dintre cele 151.105 de autoturisme noi înregistrate de români în 2024, doar 9.765 au fost mașini electrice (-32%, față de 2023), dar 58.470 unități au avut propulsie hibridă (+35%, față de 2023).

Citește și: Ce mașini și-au luat românii în 2024? Peste 150.000 de autoturisme noi și aproape 330.000 second

Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales

Avatr, DFSK, Forthing, Jetour, SWM... 17 mărci chinezești de mașini, unele cu nume aproape imposibil de rostit corect, altele cu capitole europene groase în cărțile de istorie, precum MG sau Lotus, sunt deja prezente, direct, prin importatori, sau indirect, prin firme care importă mai multe brand-uri, pe piața din România.

Și, este abia începutul, modelele chinezești evoluând spectaculos în ultimii ani și înmulțindu-se ca ciupercile pe piața europeană, pe fondul prețurilor extrem de competitive, având în vedere sprijinul acordat de statul chinez producătorilor și condițiile de mediu din China mult mai laxe decât în UE. 

În acest context, pe baza datelor oficiale APIA, Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024. Și, dacă tot am scos cifrele, „bonus”, vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.

Atenție, nu am luat în calcul modelele mărcilor europene care sunt produse în China și importate, cum ar fi Dacia Spring sau Volvo EX30, de exemplu!

Citește și: Ce mașini își permit românii? 65% au peste 16 ani. Nu își pot lua una nouă din salariul mediu

Concret, din cele 151.105 de mașini noi înmatriculate în 2024 în România, 2.229 au fost modele ale unor mărci din China. 

Interesant, deși ne-am așteptat ca majoritatea să fie electrice, acestea au fost pe benzină, „clasice”. Iar pe locul 2 au fost mașinile chinezești electrificate (hybrid și plug-in hybrid).

Respectiv, din cele 2.229 de modele chinezești înmatriculate de români în 2024, doar 258 au fost mașini 100% electrice, dacă am calculat corect.

Cea mai de succes marcă chinezească în România, în 2024, a fost, de departe, MG, fostul brand britanic cu o istorie bogată. În primul an plin pe piață, a reușit să vândă 2.065 unități: 211 electrice, 59 plug-in hybrid (PHEV), 1.525 pe benzină și 270 hybrid (HEV). 

Citește și: MG ZS Hybrid+, primul adversar pentru Dacia Duster Hybrid. E mai ieftin cu 1.750 € și mai puternic

Modele MG noi înmatriculate în România în 2024

Pe locul 2 în top-ul mărcilor chinezești s-a clasat BAIC, cu 41 unități. Toate, pe benzină. 

Modele BAIC noi înmatriculate în România în 2024

Iar cea de-a 3-a treaptă a podiumului a fost ocupată de Geely, cu 29 modele Coolray, dotate cu motor de 1.5 litri turbo pe benzină de 171 cai putere. 

În „Top 5” au mai intrat marca DFSK, cu 23 unități - 8 modele plug-in hybrid E5, 4 modele pe benzină Fengon 600 și 11 electrice Seres 3 -, și marca Forthing, cu 19 unități pe benzină - 3 modele T5 EVO și 16 modele U-Tour.

Leapmotor a înmatriculat 17 mașini electrice, 15 citadine C10 și 2 crossovere T03. 

Citește și: Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric

Marca Lynk&Co a înmatriculat 9 modele 01 plug-in hybrid. 

În România, anul trecut, au fost înmatriculate și 7 mașini electrice Seres 5, 3 modele Jetour pe benzină (G, T2 și Traveler T2), 3 modele eelctrice Maxus (2 - EUNIQ 6 și 1 - MIFA 9), 3 modele SWM pe benzină (1 - G01 și 2 - G01F), 2 modele Lotus Eletre, electrice, 2 modele BYD (un plug-in hybrid SA3 și un SEAL electric), 2 modele electrice Jiayuan KOMI, un model electric Avatr 11, un model electric Hozon X, un model electric Skywell ET5 și un model electric Zeekr 001.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te