S-a semnat contractul pentru ultimul ciot al Autostrăzii Transilvania. Are 41 de kilometri și va costa 6,62 miliarde de lei. Adică, circa 54.000.000 euro per kilometru. Prin urmare, la 30 de ani de la prima lopată, cei 440 de kilometri ar putea fi în sfârșit gata.
Autostrada Transilvania rămâne un vis îndepărtat. Cel mai devreme, ar putea fi gata prin 2030. CNAIR se chinuie de 4 ani cu licitația pentru un ciot de 4 MILIARDE lei și a anunțat o nouă amânare pentru evaluarea ofertelor.
Ciotul de autostradă de 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, cu ajutorul căruia România a ajuns în sfârșit la 1.000 km de autostradă, a fost inaugurat joi, 21 septembrie, iar vineri a fost deja înregistrat primul record de viteză: 211 km/h.
România a ajuns la 1.000 km de autostradă, după mai bine de 33 de ani de la Revoluție, prin darea în trafic a „ciotului” de 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, joi, 21 septembrie 2023. În 1990, aveam 113,5 km de autostradă.
„Minune”! România ajunge în sfârșit, la peste 33 de ani de la Revoluție, la 1000 km de autostradă. Secretarul de stat în MT Irinel Scrioșteanu a mers în premieră pe ciotul Nușfalău - Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (A3) și visează la 2.000 km până în anul 2030.