Incredibil! Nouă amânare, pentru un ciot de autostradă de 4 MILIARDE lei. CNAIR se chinuie de 4 ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 17.10.2024 - 13:21
Incredibil! Nouă amânare, pentru un ciot de autostradă de 4 MILIARDE lei. CNAIR se chinuie de 4 ani - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ
Incredibil! Nouă amânare, pentru un ciot de autostradă de 4 MILIARDE lei. CNAIR se chinuie de 4 ani - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ

Autostrada Transilvania rămâne un vis îndepărtat. Cel mai devreme, ar putea fi gata prin 2030. CNAIR se chinuie de 4 ani cu licitația pentru un ciot de 4 MILIARDE lei și a anunțat o nouă amânare pentru evaluarea ofertelor.

SHARE

Prima licitație pentru tronsonul de 41 km al Autostrăzii Transilvania dintre Poarta Sălajului și Nușfalău a fost lansată în 2020. Dar, procedura a fost anulată, din cauza contestațiilor depuse de participanți, și, apoi, reluată în februarie 2023, cu termen de depunere a ofertelor pentru luna aprilie 2023, care a fost prelungit până în august 2023.

Citește și: FOTO „Minune”, la Sfântu Gheorghe! Orașul are în sfârșit șosea de centură. Preț: 5.000.000 €/km

Incredibil! Nouă amânare, pentru un ciot de autostradă de 4 MILIARDE lei. CNAIR se chinuie de 4 ani

De mai bine de un an, din august 2023, când șase firme interesate de contractul de 4.000.000.000 lei pentru construcția autostrăzii dintre Poarta Sălajului și Nușfalău au depus ofertele, comisia de licitație din cadrul CNAIR le evaluează, fără a ajunge la vreo concluzie. 

Iar acum, în octombrie 2024, comisia de licitație din cadrul CNAIR a anunțat că mai are nevoie de încă două săptămâni pentru evaluarea ofertelor.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că el poate doar să constate că termenul se prelungește de la o lună la alta, dar nu poate interveni pentru grăbirea procesului de evaluare a ofertelor, informează radiocluj.ro.

Citește și: VIDEO Cum lucrează Umbrărescu pe Autostrada A3 Zimbor - Poarta Sălajului. Întârziere de 3 ani?

Construcția tronsonului Poarta Sălajului – Nușfalău este evaluată la 4 miliarde de lei. Lucrările de execuție ar trebui să dureze cinci ani, un termen apropiat de perioada de când această porțiune se află în licitație.

Nici celelalte loturi din Autostrada Transilvania nu se bucură de mai mult succes. Pe cele două sectoare dintre Nădășelu, județul Cluj și Poarta Sălajului lucrările ar fi trebuit terminate la sfârșitul acestui an, dar, din cauza modificării proiectului, termenul a fost prelungit până la final de 2026.

În plus, constructorul autohton UMB Spedition a redus simțitor ritmul lucrărilor, utilajele sale fiind folosite în prezent pe șantierul Autostrăzii Moldovei.

Alte două loturi, realizate în proporție de 50% de compania Bechtel, au depășit valul de contestații și au stabiliți câștigătorii.

Pentru unul dintre ele, aflat între Chiribis și Biharia, Compania de drumuri a anunțat că proiectarea și execuția vor începe abia în mai 2025, termenul de finalizare fiind estimat pentru jumătatea anului 2027.

Citește și: Autostrada de 62 km dintre două orașe cheie din Moldova care ascute cuțitele între PSD și PNL

Situația de pe Autostrada Transilvania - A3 (București - Borș)

Primul tronson al A3, București - Ploiești (65,2km), este deschis integral circulatiei.

Pe urmatorul tronson, Ploiești - Brașov, este deschis circulatiei doar ciotul Râșnov - Cristian (6,3 km). 

Tronsonul Brașov - Târgu Mures a fost eliminat din planurile Guvernului, acesta fiind înlocuit cu traseul Sebeș - Turda de pe autostrada A10.

Urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau (103,5km), este deschis integral circulatiei.

Citește și: Autostrada Transilvania, abandonată de UMB și pe Nădășelu-Zimbor. Noul termen, la limita PNRR

Pe ultimul tronson al A3, Gilău - Borș, situația este următoarea: 

- Gilău - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8 km) în lucru, termen deschidere în 2025

- doua viaducte incluse în acest traseu vor fi executate printr-un proiect separat pentru care s-a desemnat un constructor în martie 2024, dar contractul nu a fost semnat încă

- Mihăiești - Zimbor (13,3 km), în lucru, termen deschidere 2025

- Zimbor - Poarta Sălajului (13,3 km), în lucru, termen deschidere 2024 (nodul Românași care asigură descărcarea traficului de pe lotul Zimbor - Poarta Salajului va fi realizat prin licitatie separata, aflata in derulare)

- Poarta Sălajului - Zalau (15,1 km) și Zalau - Nusfalau (25,8km), licitație în derulare

- Nușfalău - Suplacu de Barcău (13,6 km), deschisa în septembrie 2023

- Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,4 km), contract semnat, termen de deschidere în 2025

- Chiribiș - Biharia (28,9 km), contract semnat, termen deschidere în 2026

- Biharia - Borș (5,4 km), deschis

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te