Au intrat în vigoare suprataxele UE pentru mașinile electrice făcute în China. În total, din 5 iulie 2024, acestea sunt cu între 27,4% și 47,6%. Iar producătorii auto, de la Tesla la NIO, MG și SAIC, își anunță fiecare strategia.
Uniunea Europeană a anunțat impunerea de taxe suplimentare, de până la 38%, pentru mașinile electrice importate din China, începând din 4 iulie 2024. Măsura afectează direct și Dacia Spring, care e fabricată de Dongfeng alături de modelul local Renault City K-ZE.
UE pregătește taxarea suplimentară a mașinilor electrice chinezești cu până la 38,1%, iar efectul anunțului nu s-a lăsat așteptat. Mai mulți constructori auto din China își fac uzine în Europa și Chery, cel mai mare dintre ei, spune că va începe producția până la finele anului.
Cum constructorii auto americani, ca și cei din Europa, de altfel, nu pot concura, respectând toate normele de mediu și sociale, prețurile mici ale autovehiculelor chinezești, SUA taxează cu 100% mașinile electrice din China, le dublează prețul pe piață. Europa se codește, încă.
UE pregătește o taxă specială de import pentru mașinile electrice făcute în China, în încercarea de pune capăt concurenței incorecte. Comisia Europeană spune că are dovezi suficiente care arată că statul chinez subvenționează producătorii. Și prețul Daciei Spring va crește.