Cea mai rapidă mașină americană pe Nürburgring Nordschleife, spectaculosul circuit din Germania supranumit „Iadul verde”, are motor V8 pe benzină de 5.2 litri, un preț de bază de 359.900 € și o istorie de 60 ani. Iar porecla sa este „Pony car”. Ați ghicit?
Primul camion românesc, SR 101, o copie a camionului sovietic ZiS-150 1947, a ieșit pe porțile uzinei Steagul Roșu din Brașov în 1954. Dar, în 1964, a fost înlocuit de SR 131 Carpați, cu motor V8 sub licență Ford. Întreținut cum trebuie, pornește „la sfert” și după 60 de ani.
În contextul electrificării forțate și a noii norme de poluare Euro 7, ce va intra în vigoare în 2026-2027, noul Ford Mustang, cel mai bine vândut coupe sport din lume, aduce un ultim omagiu motorului V8 aspirat. Iar pasionații vor putea alege în continuare o transmisie manuală.
Cum zilele motoarelor termice neelectrificate sunt numărate din cauza înăspririi continue a normelor de poluare, bavarezii scriu istorie prin introducerea celui mai performant agregat ce a purtat vreodată sigla BMW – 4.4 litri, V8, 635 CP și 750 Nm – pe ediția limitată BMW M5 CS.
Constructorul american Shelby SuperCars, alias SSC, revine în forță, după 13 ani, pe prima poziție a top-ului celor mai rapide mașini de stradă din lume. Hypercar-ul SSC Tuatara a semnat noul oficial noul record de viteză: 532,7 km/h.