Analiștii visează la 50.000.000 mașini electrice în Europa până în 2030 și fac apologia modelelor V2G, ce pot fi folosite ca baterii pentru fotovoltaice, negând realitatea. Oamenii nu au bani de vehicule la priză, iar industria auto e în criză din cauza costurilor electrificării.
Dacă în 2022, în România, a fost depășit, în premieră, pragul de 10.000 de mașini electrice noi înmatriculate, în 2023 începe și electrificarea transporturilor grele. A fost livrat și operaționalizat primul autotractor 100% electric de 40 de tone.
Bovag, o asociație comercială cu peste 8.000 de antreprenori implicați în mobilitate din Olanda, a realizat un studiu care indică faptul că un camion electric are nevoie de aproape două ori mai multe lucrări de întreținere decât se credea inițial.
Și viitorul camioanelor pare tot electric. Juriu International Truck of the Year Jury (IToY) a acordat prestigiosul său premiu Truck Innovation Award 2021 camioanelor 100% electrice Mercedes-Benz eActros și GenH2 Truck.
Nu este trotinetă, pentru că are șa ca bicicleta. Dar nu este nici bicicletă, pentru că nu are pedale. ”Bici-trotineta” electrică HiMo H1 este, însă, pliabilă și încape într-un rucsac.