Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înregistrarea unui Cybertruck a ridicat întrebări cu privire la reguli, grupurile de campanie au cerut ca Cybertrucks înregistrate în UE să fie scoase de pe drumurile publice.
A existat o confuzie cu privire la posibilitatea de a conduce Cybertruck în Europa, din cauza regulilor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limitatoare de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone când sunt pline.
Manualul Tesla enumeră vehiculul unghiular din oțel ca având o greutate brută a vehiculului de 4 tone . (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone .)
De ce s-ar interzice Cybertruck pe drumurile din Europa? Una dintre ele a fost văzută și în România
Câteva Cybertrucks au fost deja depistate pe străzile europene în acest an, provocând temeri de siguranță, scrie Guardian.
„Camionetele foarte supradimensionate aduc pericol pe străzile noastre”, a spus James Nix de la organizația nonprofit Transport & Environment, care a cosemnat scrisoarea către Comisia Europeană.
Citește și: EXCLUSIV Recrutor pentru Legiunea Internațională: Vă încurajez să veniți și să luptați în Ucraina
Piața auto din Europa a urmat trecerea din America de Nord către vehiculele utilitare sport mari și grele , dar reglementările privind siguranța și poluarea au oprit creșterea celor mai periculoase camionete.
În ciuda acestui fapt, zeci de mii dintre cele mai mari vehicule au inundat continentul. Mașinile importate pot fi înmatriculate printr-o „aprobare individuală a vehiculului” care le supune unui control mai mic decât „omologările de tip” la care sunt supuse majoritatea mașinilor.
Care sunt criteriile de omologare
Autoritățile de omologare din statele membre, care sunt responsabile cu verificarea vehiculelor înainte de a ajunge pe piață, au un anumit spațiu pentru a se abate de la normele UE în cazuri individuale, dacă impun cerințe alternative.
Diferitele rute de aprobare au ridicat semne de întrebare dacă Cybertrucks în Europa au fost înregistrate corect sau printr-o lacună legală.
În iulie, în Republica Cehă a fost înregistrat un Cybertruck cu o greutate neîncărcată de 3.025 tone. Acesta a fost modificat pentru a se conforma regulilor de iluminare și pentru a proteja utilizatorii drumului de marginile sale ascuțite, dar vehiculul pare să nu respecte restricțiile de greutate.
Citește și: Cum a ajuns interviul cu atentatorul la viața lui Trump din Newsweek România, viral în Occident
Dacă ar trebui să țină patru pasageri care sunt puțin mai grei decât un european obișnuit, sau ar transporta mărfuri precum mobilier sau alte mărfuri grele, ar cântări mai mult de 3,5 tone - pragul pentru vehiculele care au nevoie de un limitator de viteză.
Ministerul ceh al transporturilor a declarat că toate vehiculele din categoria N1, în care camionul a fost înmatriculat, au rapoarte de greutate calculate din formulele din regulamentul UE din 2018. Dar datele despre vehicule pe care le-a furnizat arată că Cybertruck nu îndeplinește formulele atunci când transportă patru pasageri.