Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5,8% la nivelul Uniunii Europene în ultimele 9 luni. Iar piața de mașini electrice din România ocupă pe locul 1 în „Top-ul prăbușirilor”, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024.
Un studiu ADAC relevă cifre-șoc pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească. Principalul motiv? Prețul mai accesibil.
Criza din industria auto se adâncește. Stellantis oprește mai multe fabrici din Italia în noiembrie, în încercarea de a ajusta producția la nivelul cererii din ce în ce mai scăzute din Europa, mai ales în ceea ce privește mașinile electrice.
Cybertruck-ul Tesla este prea mare și ”ascuțit” pentru drumurile europene, au avertizat militanții din domeniul transporturilor, deoarece se ridică întrebări cu privire la înregistrarea unuia dintre primele camionete electrice care au sosit pe continent.
Taxe cu 45% mai mari pentru o categorie de masini foarte accesibile romanilor. Care e motivul? Comisia Europeană a votat vineri pentru impunerea de taxe vamale de până la 45% pentru mașinile electrice produse în China, conform Reuters.