Prețurile autovehiculelor au crescut enorm, și cu 50%, în unele cazuri, în ultimii 7-8 ani, pe fondul inflației și ale provocărilor din industrie. Dar, s-au mai ponderat. Iar un importator a decis în premieră să afișeze istoricul prețurilor în România începând din ianuarie 2024.
Piața de mașini noi din România este sufocată de întârzierea lansării Rabla 2025. În primele 3 luni ale anului, a crescut timid, cu 2,4%. Dar, în martie a scăzut cu 12,9% față de februarie. Iar pe piața de electrice e dezastru. Piața de mașini SH a crescut, însă, cu 14,2%.
Un studiu de piață, în cadrul căruia a fost analizată evoluția prețurilor a peste 800.000 de automobile, arată că mașinile electrice sunt bani aruncați. Pierd aproximativ 60% din preț în 5 ani. Adică, de exemplu, dacă dai 50.000€ pe Tesla Model 3 peste 5 ani mai iei 20.000.
Constructorul chinez de mașini electrice BYD și Mercedes au creat împreună marca premium Denza în China, prin 2014. Între timp, însă, BYD a preluat total Denza de la Mercedes și acum atacă cu ea piața de mașini premium din Europa.
Românii nu au bani de mașini noi. Piața second-hand a bubuit în martie: +28%. În primele trei luni din 2025, în România au fost înmatriculate 84.135 de autoturisme SH, cu 14% mai multe decât în aceeași perioadă din 2024, și 33.228 de mașini noi.