Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria?

DE Alex Darvari | Actualizat: 30.01.2025 - 13:48
Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria? - Foto: Profimedia Images
Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria? - Foto: Profimedia Images
Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria?
Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria?

Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contribuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria? Presa maghiară publică, azi, un articol acre se chemaă chiar așa - „Acțiunile Wizz Air în picaj”. Zborurile sunt mai reduse, costurile cu mentenanța avioanelor sunt ridicate.

SHARE

Piața a pus acțiunile Wizz Air la pământ, după ce rezultatele companiei aeriene pentru trimestrul al treilea au dus la scăderea prețului acțiunilor cu 9% la Bursa de la Londra, unde acțiunile Wizz se tranzacționau dimineața la aproximativ 12,5 lire sterline.

Citește și: La ce număr suni dacă ai o nemulțumire față de Wizz Air? Te costă 2 euro/ minutul

Căderea a fost declanșată nu atât de cifre, cât de o revizuire în scădere a previziunilor conducerii, care a estimat profitul pentru anul până la sfârșitul lunii martie între 250 și 300 de milioane de euro, față de o previziune anterioară de 350 până la 450 de milioane de euro.

România este una din cele mai importante piețe pentru traficul de pasageri ai Wizz Air.

Dezastru pentru Wizz Air. Cum a contrinbuit și România la „prăbușirea” companiei din Ungaria?

În al treilea trimestru financiar, pierderea a fost de 238 de milioane de euro, comparativ cu așteptările de 138 de milioane de euro. Nu există o problemă deosebită legată de tendințele pieței în aviație, dar există pe partea de costuri (legate de problemele motoarelor).

Citește și: Cum iei bani când Tarom, Wizzair, Ryanair îți întârzie zborul fără să apelezi la firme de recuperare

Acest lucru este ceea ce trage înapoi cifrele de profit.

Traficul aerian în Europa nu a revenit încă pe deplin la nivelurile de dinainte de Covid: în 2024, numărul de zboruri a crescut cu 5,1 %, ajungând la aproape 10,7 milioane, dar este încă sub nivelul de trafic din 2019, de numai 96 %.

Problemele motorului Pratt & Whitney sunt principalul motiv pentru care Wizz și-a redus previziunile, a spus directorul general József Váradi, citat de economx. 

Scoaterea din funcțiune și inspecția motoarelor cu probleme au cauzat costuri de întreținere mult mai mari decât se preconiza.

În prezent, au 30 de avioane scoase din uz. „Problema motoarelor Pratt & Whitney care afectează Wizz Air va va avea un impct negativ de aproape 350 de aeronave pe zi la nivel mondial până la sfârșitul anului 2026, sau aproape 2% din flota globală de aeronave cu fuselaj îngust”, a declarat Concorde într-o analiză sectorială de marți.

Wizz Air schimbă zboruri în România

Compania aeriană low-cost Wizz Air anunţă că, începând cu data de 30 martie, zborurile de la Bucureşti către Budapesta vor fi relocate de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu.

Pasagerii care zboară pe această rută sunt rugaţi să îşi verifice e-mailul pentru informaţii detaliate şi pentru a confirma noul aeroport de plecare sau de sosire. Pasagerii care şi-au achiziţionat bilete prin intermediul agenţiilor de turism online sunt rugaţi să ia legătura cu acestea şi să confirme modificările. 

Compania aeriană a anunţat recent că, de la 1 aprilie, va începe operaţiunile de la noua sa bază de pe Aeroportul Băneasa, cu o aeronavă şi un total de şase rute în acest an.

Citește și: Wizz Air va reloca o parte din zborurile din România. Ce a anunțat compania aeriană?

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te