Austria ar urma să schimbe regulile de circulație pentru a îndeplini țintele de decarbonizare. Universitatea din Graz a propus guvernului să reducă viteza pe autostrăzi la 100 km pe oră astfel încât mașinile să polueze mia puțin.
Articolul a apărut în publicația austriacă exxpress
Orientările și standardele învechite încetinesc construcția ecologică a drumurilor, a liniilor de cale ferată și a clădirilor. Acest lucru se va schimba.
Țara vizitată de sute mii de români unde pe autostradă se va circula cu maxim 100 km/oră. De ce?
Standardele și reglementările în materie de construcții care trebuie respectate la construirea de infrastructuri sunt în general considerate subiecte sensibile, care rareori stârnesc entuziasm.
Dar nu și pentru Detlef Heck, profesor de management al construcțiilor la Universitatea de Tehnologie din Graz. Atunci când vorbește despre standarde, acestea capătă o cu totul altă semnificație.
Adevărul este că multe dintre liniile directoare pentru construcția de drumuri, clădiri sau chiar linii de cale ferată există de un număr considerabil de ani. Chiar dacă acestea sunt actualizate din când în când pentru a reflecta stadiul actual al tehnologiei, marea majoritate a acestora nu includ încă protecția climei ca și criteriu.
Citește și: Când se va circula pe autostrada A8? Proiectul pare „înghețat” în sertarele Guvernului
Cu toate acestea, acest lucru este necesar dacă se dorește realizarea obiectivului de a atinge neutralitatea climatică în Austria până în 2040.
La urma urmei, construcția de drumuri, căi ferate și clădiri este responsabilă pentru aproximativ o treime din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din Austria. Prin urmare, viteza, viteza ar fi la ordinea zilei.
În numele Asociației austriece de cercetare în domeniul rutier - feroviar - transporturilor (FSV), care oferă consultanță, printre altele, și Ministerului Protecției Climei, Heck a supus acum toate reglementările în materie de construcții la o "verificare climatică" împreună cu experți de la Universitatea de Tehnologie din Graz.
Autostrăzi care economisesc spațiu
Potrivit lui Heck, echipele ar trebui, de asemenea, să gândească altfel atunci când planifică amenajarea drumurilor: de exemplu, curbele de pe autostrăzi sunt proiectate în prezent pentru viteze maxime de 130 km/h și sunt, în consecință, mari.
Dacă viteza ar fi redusă la 100 km/h în interesul protecției climei și al standardului adaptat, acest lucru ar duce nu numai la reducerea emisiilor în timpul funcționării, ci și în timpul construcției, deoarece ar fi necesar mai puțin spațiu și ar trebui să se impermeabilizeze mai puțin sol.
Citește și: „Autostrada nemțească”, singurul drum modern din România care poate rezista în condiții extreme
Heck estimează că revizuirea orientărilor, în care sunt implicate zeci de comitete, va dura între unu și trei ani. Este de așteptat, de asemenea, o rezistență internă, spune Heck.
"Există, de asemenea, experți în cadrul comitetelor individuale care nu au un interes deosebit în implementarea rapidă a unor criterii mai stricte de protecție a climei sau care se opun în mod fundamental unei revizuiri”, potrivit exxpress.at.