Ultimele secunde înaintea dezastrului aerian din SUA. Anchetatorii de la National Transportation Safety Board (NTSB) au dezvăluit primele date din investigarea coliziunii dintre un avion de pasageri American Airlines și un elicopter militar Black Hawk, deasupra Washington, DC.
Ultimele secunde înaintea dezastrului aerian din SUA soldat cu 67 de morți. Cutia neagră, decriptată
Potrivit informațiilor extrase din cutia neagră a aeronavei comerciale, piloții au realizat o ușoară schimbare a unghiului de înclinare chiar înainte de impact, încercând să evite elicopterul.
"La un moment dat, foarte aproape de momentul impactului, a existat o ușoară creștere a înclinării", a declarat Todd Inman, membru NTSB, în cadrul unei conferințe de presă susținute sâmbătă seară.
Anchetatorii analizează în continuare circumstanțele exacte ale accidentului, iar datele inițiale sugerează că elicopterul Black Hawk ar fi zburat deasupra altitudinii permise pe acel coridor aerian special.
Citește și: VIDEO Încă o catastrofă aviatică, în SUA! Un avion a picat lângă un mall. Nu există supravieţuitori
This is absolutely the most shocking video of the airplane crash. It just fell right after the stupid helicopter hit it. All those poor people man.
— ✨️ Priscilla ✨️ (@PriscillaMirage) January 31, 2025
We should start being honest. This was on purpose. The Blackhawk helicopter pilot was trying to kill pplpic.twitter.com/x7cih7rHUa
Elicopterul Black Hawk, la o altitudine mai mare decât limita permisă
Potrivit datelor preliminare, zborul regional American Airlines zbura la aproximativ 325 de picioare altitudine în momentul impactului. În schimb, informațiile controlorilor de trafic aerian indică faptul că elicopterul Black Hawk se afla la 200 de picioare, ceea ce generează o discrepanță semnificativă.
Dacă se confirmă că impactul a avut loc la 325 de picioare, acest lucru ar indica faptul că elicopterul Black Hawk a depășit limita de 200 de picioare impusă elicopterelor militare, guvernamentale și de urgență care folosesc coridoarele aeriene speciale deasupra Washingtonului.
Citește și: VIDEO Ultimele secunde înaintea tragediei aviatice din SUA: Elicopter, treci prin spatele avionului
NTSB nu a recuperat încă cutia neagră a elicopterului, așa că nu poate confirma altitudinea exactă la care acesta zbura în momentul coliziunii. Totuși, datele de monitorizare a zborului arată că aeronava militară a depășit cu 100 de picioare altitudinea maximă admisă și a deviat ușor de la traseul stabilit de-a lungul fluviului Potomac.
‼️The DEI PILOT Sam Lilley Who Crashed Into The Blackhawk K*lling 64 People looks pretty intentional to me. pic.twitter.com/H6HeD4DJ8n
— i Expose Racists & Pedos (@SeeRacists) January 30, 2025
Fostul inspector general al Departamentului Transporturilor, Mary Schiavo, a explicat pentru CNN că schimbarea bruscă a unghiului avionului sugerează că piloții au văzut elicopterul cu doar o secundă înainte de impact.
"Asta ne spune că nu au văzut elicopterul decât cu o secundă înainte de impact. Dar au avut acea secundă în care să încerce să se ridice", a spus Schiavo.
Tragedia a curmat 67 de vieți, inclusiv trei aviatori militari
Accidentul aviatic s-a soldat cu moartea a 67 de persoane, printre care și trei membri ai echipajului elicopterului Black Hawk. Este vorba de căpitanul Rebecca Lobach (28 de ani) – identificată oficial sâmbătă, sergentul Ryan Austin O’Hara (28 de ani) și ofițerul Andrew Lloyd Eaves (39 de ani).
Elicopterul efectua un exercițiu de evacuare a oficialilor guvernamentali în caz de catastrofă când a avut loc impactul.
Coliziunea dintre Black Hawk și zborul 5342 al American Eagle, în apropiere de Aeroportul Național Reagan din Washington, este cel mai grav accident aviatic din SUA din 2001 încoace.
Printre victime se numără și mai mulți tineri patinatori care se întorceau dintr-un cantonament sportiv din Kansas.
Ancheta NTSB va dura luni de zile
Echipele de salvare continuă să recupereze epava aeronavelor și trupurile victimelor din fluviul Potomac. Până sâmbătă, rămășițele a 42 de persoane au fost recuperate, dintre care 38 au fost identificate de Biroul de Medicină Legală.
NTSB estimează că raportul preliminar privind accidentul va fi publicat în aproximativ 30 de zile, însă raportul final, care va determina cauza exactă a coliziunii, va dura mult mai mult.
Autoritățile americane vor continua să analizeze toate datele disponibile, inclusiv înregistrările audio din cockpit, pentru a stabili cine este responsabil pentru tragedie.