Dicasterul Comunicaţiilor înglobează toate mediile de comunicare ale Vaticanului și este locul de muncă a peste 500 de jurnalişti, având un buget de 43 de milioane de euro.
"Vă mulţumesc pentru munca şi pentru ceea ce faceţi. Am însă o preocupare (...) Câţi mai ascultă azi postul de radio Vaticano? Câţi mai citesc Osservatore Romano? Pentru că munca noastră este să ajungem la oameni", a spus Papa într-o vizită privată.
El a precizat că, asemeni altor organizaţii, există pericolul ca, în pofida unei bune funcţionări, informațiile să nu ajungă acolo unde trebuie, şi a dat ca exemplu un proverb italian care spune că, "muntele a născut până la urmă un şoricel".
„Trustul” media al Vaticanului
Papa a cerut în urmă cu şase ani o restructurare a sectorului comunicaţiilor vaticane, prin înglobarea tuturor mediilor într-un singur minister, Dicasterul pentru Comunicaţii, cel care primeşte cei mai mulţi bani de la Sfântul Scaun, având un buget de 43 de milioane şi unde lucrează 565 de jurnalişti.
Din acesta fac parte biroul de presă, Osservatore Romano, site-ul Vatican News, televiziunea Vaticanului, editura vaticană, tipografia şi Radio Vaticano.
Citește și: Limuzina Paykan primită de Ceaușescu de la Șahul Iranului, scoasă la licitație la un preț incredibil
Programele postului Radio Vaticano se transmit în 41 de limbi străine, iar portalul de ştiri Vaticano se difuzează în 43 de limbi străine.
Potrivit datelor oferite de biroul de presă al Vaticanului, portalul media difuzează zilnic 677.000 de pagini de media consultate în toate aceste limbi străine, în timp ce Osservatore Romano are 21.500 de cititori ai ediţiilor în format tipărit sau digital.