Viitorul luptelor aeriene va fi un război al dronelor, alimentate în aer pentru autonomie mare, după cum a demonstrat un test cu o platformă Airbus A310 Multi-Role Tanker Transport (MRTT), fără interacțiune umană directă.
Testul a pus bazele pentru planurile viitoare ale Airbus de a oferi MRTT-urilor sale capacitatea de a alimenta în mod autonom aeronavele fără echipaj, un concept pe care multe forțe aeriene din întreaga lume vor trebui să-l adopte pe măsură ce puterea aeriană evoluează rapid către operațiuni fără echipaj.
Două zboruri de testare separate, cu durata de șase ore fiecare, au fost efectuate în două zile diferite.
A310 utilizat în acest caz este o aeronavă de testare echipată cu un sistem de realimentare aerian și tehnologia AutoMate, iar DT-25-urile servesc ca ținte aeriene multifuncționale care pot fi echipate cu sarcina utilă necesară operațiunii, potrivit thedrive.com.
Prima demonstrație a început odată cu decolarea A310 de la sediul companiei de la baza aeriană Getafe din Spania la 21 martie.
În același timp, patru DT-25 ce servesc drept aeronave receptor au fost dislocate folosind un lansator pneumatic de catapultă, unul după altul, de la Centrul de testare Arenosillo de pe litoral din Huelva, Spania, la 395 de mile distanță.
Odată ce dronele au trecut peste Golful Cadiz, controlul aeronavei a trecut de la stația de la sol a companiei la A310.
Citește și: Experiment genetic chinez „fără precedent”: Armată de super soldați rezistenți la radiații
Tehnologia AutoMate a ajutat cisterna să ghideze și să manevreze DT-25-urile în poziția de realimentare simulată în zbor, despre care Airbus a explicat că constituie o distanță minimă înregistrată de 45 de metri față de A310.
Deși al doilea test de zbor nu este menționat în comunicatul de presă al Airbus, un raport publicat de Defense News l-a evidențiat în mod proeminent.
Citește și: Studiu: Oamenii ar putea trăi până la 140 de ani înainte de încheierea secolului în mod natural
Demonstrația a avut loc la 23 martie și a explorat același concept în același mod, folosind, de asemenea, patru drone DT-25 și un A310.
Manuel Barriopedro, șeful AutoMate la Airbus UpNext, a explicat că „dronele au fost ghidate și controlate complet autonom de A310 MRTT, în special de un computer pe care rulau inteligența artificială și algoritmii de control cooperativ”.