Șah-mat, pe piața mașinilor electrice! Un producător chinez a inventat „Bateria de aur”. Are o capacitate de 75 kWh și se încarcă în 9 minute de la 10% la 80%, timp similar cu cel pierdut pentru plinul de benzină/motorină. Dar, are și o „problemă”.
Cum frigul și vitezele superioare sunt principalii dușmani ai bateriilor, 24 de mașini electrice „Made in China” au fost testate iarna, în trafic real, cu la viteze medii de 70 km/h și 40 km/h. Doar 11 au reușit să meargă 300 km.
Bateria unei mașini electrice „Made in China” s-a degradat cu 90% în 18 luni. Dacă autonomia maximă promisă de producător când autoturismul era nou depășea 400 km, după un an și jumătate de utilizare nu mai merge 40 km.
24 dintre cele mai noi mașini electrice au fost testate iarna, în Norvegia, la temperaturi între -5 și +7 grade Celsius, până le-a murit bateria, pentru a vedea care e diferența dintre autonomia reală și cea oficială (WLTP). Abaterea maximă a fost de -32%, iar media, de -19,4%.
Volkswagen a reușit să stabilească un record de autonomie cu un plin de baterie, cu o mașină electrică VW ID.7 Pro S. 941 km. Dar, există și un „dar”. Viteza medie a fost 29 km/h, iar testul a fost realizat pe circuit și nu în trafic real.