Volkswagen a reușit să stabilească un record de autonomie cu un plin de baterie, cu o mașină electrică VW ID.7 Pro S. 941 km. Dar, există și un „dar”. Viteza medie a fost 29 km/h, iar testul a fost realizat pe circuit și nu în trafic real.
Frigul, se știe, e principalul dușman al bateriilor la drum lung. Iar când acesta se suprapune cu aglomerația din perioada vacanțelor de iarnă, chiar și în Suedia, care se laudă cu o infrastructură bună de încărcare, la stațiile de încărcare se pot forma cozi de kilometri.
Chinezii dau lovitura! Un producător a lansat o mașină, aproape cât o Skoda Octavia ca lungime, care face 2.400 km cu un plin și costă echivalentul a 17.000 € în China. Și la preț dublu, dacă ajunge în Europa, va fi un coșmar pentru constructorii auto europeni.
Temperaturile scăzute sunt cel mai mare dușman al bateriilor. Un test de autonomie, realizat la 6-10°C, cu 12 din cele mai în vogă mașini electrice a demonstrat din nou acest lucru. Trei nu au ajuns la 300 km parcurși.
PNL București susține Legea comunităților energetice: costuri mai mici, energie curată și autonomie pentru români.