Astfel, în plină stare de urgență, premierul Orban îi face un „cadou” mult așteptat de Ivașcu.
Pentru înființarea unui punct de trecere a frontierei pe Aeroportul Tuzla a făcut demersuri în 2018 și Carmen Dan, pe atunci ministru al Afacerilor Interne.
Citește și: Carmen Dan vrea punct de trecere a frontierei pe aerodromul Tuzla
Statul plătește personalul
Pentru această afacere privată, dar mai ales controversată, statul român se obligă să ofere gratuit personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat. Conform Hotărârii de Guvern, articolul 2 „Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliției de Frontieră Române, Ministerul Sănătății prin Direcția de sănătate publică a județului Constanța, structurile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, și ale Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, asigură personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condițiile legii”.
Asta în contextul în care statul român se îndatorează masiv pentru a plăti salariile funcționarilor publici, inclusiv ale celor care vor lucra pe Aeroportul Tuzla.
Cine este Dorin Ivașcu
În ultimii zece ani, mass media românești au scris pe larg despre afacerile controversate ale afaceristului Dorin Ivașcu, dar mai ales despre legăturie acestuia cu Direcția de Informații Externe (DIE), serviciul de spionaj al României în perioada regimului comunist. Conform datelor de Registrul Comerțului, firma Regional Air Services est deținută în mod egal de Adrian Ștefan Vasilache și societatea Regional Air Suport, care la rândul ei este deținută integral de Dorin Ivașcu.
În anul 1972, Dorin Ivașcu a obținut statutul de ghid al Biroului de Turism pentru Tineret. Apoi a fost promovat „ghid international” în timpul vacanțelor studențești. De acolo a zburat ca economist la Tarom, șef peste cursele charter. În 1981 a ajuns șef al Tarom în Libia, apoi a fost pus director Tarom pe Asia de Sud Est, care avea sediul în Singapore. Apoi a fost detașat la Londra, apoi la NewYork. În paralel cu aceste funcții, în perioada 1986-1990, a fost și șeful Serviciului Relații Internaționale al Departamentului Aviației Civile din România.
Imediat după schimbarea regimului comunist, cu relaţii consolidate în anii petrecuţi peste hotare, fostul director al TAROM înfiinţează LAR (Liniile Aerine Române), prima companie aeriană privată din România, care opera iniţial aeronavele care au aparţinut fostului dictator şi serviciilor de securitate din subordine.
După Revoluție, numele lui Ivașcu a apărut în mai multe afaceri controversate. De exemplu, o anchetă publicată de ziuanews.ro dezvăluia că Ivașcu a fost implicat în afacerea „Țigareta 2” din 1997, dar și în exportul de arme către țările africane. Aceeași sursă îl citează și pe Ivașcu, care a afirmat că nu ar fi lucrat nici pentru DIE, nici pentru SIE.
De asemenea, Ivașcu neagă faptul că ar fi fost acuzat în scandalul „Țigareta 2”.