În consecință, Oltenia ajunge sub administrație austriacă timp de 21 de ani, până la Tratatul de la Belgrad, când această regiune s-a reîntors la Țara Românească.
Mărturiile din perioada în care austriecii au condus acest teritoriu arată șocul ciocnirii celor două culturi politice, radical diferite.
Povestește consilierul cameral Ignatius Haan ce a descoperit în mânăstirile din Oltenia: „După ce călugării s-au sculat dimineața, citesc cam o jumatate de oră în biserică, apoi umblă încoace și încolo până vine vremea mesei de la prânz, care e rea și puțină.
După masă merg cu toții la culcare și dorm câteva ceasuri, fie flămânzi, fie sătui. Către seară iarăși fac slujba în biserică o jumătate de oră.
Niciunul dintre ei nu lucrează nimic și rabdă mai degrabă foamea decât lucrul. Le este destul dacă au câțiva țigani care să le care apă, lemne și alte lucruri trebuincioase“.
Timp de 20 de ani, austriecii au încercat să instaureze un stat de drept și să fiscalizeze regiunea, dar au eșuat, fiind păcăliți de boierii autohtoni.
Austriecii au realizat însă prima hartă a provinciei, care avea 977 de sate, din care peste 201 erau părăsite.
Autorul hărții, căpitanul Schwantz von Springfels, consemnează că cea mai mare parte a locuitorilor erau ascunși în păduri, după războiul austriaco-turc, când turcii și tătarii au luat în robie zeci de mii de locuitori.
Ceaușescu vrea energie nucleară
17 iulie 1980: Au fost demarate lucrările de construcție la centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă.
În 1989, în momentul căderii regimului Ceaușescu, lucrările la reactorul 1 erau realizate numai în proporție de 45%.
A fost nevoie de încă câțiva ani până la darea în folosință a acestuia, pe 2 decembrie 1996. Pe 28 septembrie 2007 a fost pornit și reactorul 2.
Planul inițial, datând de la începutul anilor 1980, prevedea construcția a cinci unități.
Separatiștii doboară un avion civil
7 iulie 2014: Un avion Boeing 777 al Malaysia Airlines se prăbușește în Ucraina, la 50 km de granița cu Rusia. Au murit 298 de oameni, dintre care 283 erau pasageri și 15 făceau parte din echipajul avionului.
Investigatorii olandezi au ajuns la concluzia că Moscova este responsabilă de acest incident: sistemul de rachete sol-aer a fost adus din Rusia în 7 iulie, a fost folosit de separatiștii pro-ruși din Ucraina și apoi returnat. Kremlinul a negat acest raport și a susținut că vina este a Ucrainei.
Blériot zboară și câștigă
25 iulie 1909: Louis Blériot a realizat prima traversare în avion a Canalului Mânecii.
El s-a decis să-și asume acest risc după ce ziarul Daily Mail a oferit un premiu de 1.000 de lire celui care reușea să traverseze canalul în zbor.
Avionul a fost însoțit pe mare de un contratorpilor pregătit să salveze pilotul, dar, după ce a străbătut 43 de kilometri în 37 de minute, acesta aterizează la Dover.
La aterizarea dură, avionul și-a rupt elicea și aripile.