Acest avocat de formație academică, dar cu vocație de inginer, își proiectase singur avionul, căruia îi spunea aeroplan-automobil, o mașină zburătoare, de fapt.
Proiectul motorului îi aparținea și a fost brevetat în Marea Britanie.
Mașina zburătoare este gata la finalul lui 1905 și are o greutate de 250 de kilograme, o suprafață de susținere de 14 metri pătrați și un motor de 20 cai putere.
Vuia și-a numit inițial mașina Liliacul, datorită formei sale. Sau poate pentru că liliacul își sfidează familia fiind singurul mamifer capabil să zboare, susținut de membrele anterioare adaptate ca aripi.
Și lui Vuia i se transmisese un răspuns oficial al Academiei de Științe din Paris, cum că „problema zborului cu o mașină care cântărește mai mult decât aerul nu poate fi rezolvată și este doar un vis“.
Era în 1903 și căuta finanțare pentru aeroplan. La Montesson însă, în martie 1906, visul său devenea realitate.
Aparatul de zbor, denumit acum Vuia 1, a accelerat pe o distanță de de 50 de metri, apoi s-a ridicat în zbor la o înălțime de aproape un metru, dar, după ce a zburat vreo 12 m, paletele elicei s-au oprit, iar avionul s-a prăbușit într-un copac.
Traian Vuia a scăpat nevătămat. Vuia avea antrenament, condusese câteva luni mașina, fără aripi, pentru a se acomoda cu comenzile.
România intră în scutul NATO
29 martie 2004. România a aderat la Tratatul Atlanticului de Nord, la 55 de ani de la crearea NATO, parte din ei petrecuți de români sub dictatura comunistă.
România primise invitația de aderare la NATO la summitul de la Praga din noiembrie 2002.
Fostul președinte al SUA George W. Bush a venit la Bucureşti, semnal al susținerii americanilor.
Intrarea în NATO a fost și un semnal de încredere pentru investitori și a pregătit apoi aderarea la Uninea Europeană.
Clubul auto al prințului Bibescu
5 aprilie 1904. În salonul de onoare al Hotelului Boulevard din București, ia ființă Automobil Clubul Român, prima asociaţie de profil din ţara noastră și unul dintre primele cluburi din lume.
Prinţul George Valentin Bibescu, soțul scriitoarei Marta Bibescu, a fost inițiatorul Clubului.
Prințul Bibescu a organizat apoi raliuri sub egida asociației. Regele Ferdinand și regina Maria au fost președinți de onoare ai Clubului.
Comuniștii vânează mașinile de scris
28 martie 1983. Prin Decretul nr. 98 privind regimul aparatelor de multiplicat, materialelor reproducerii scrierilor și al mașinilor de scris, controlul regimului comunist asupra comunicării era întărit.
În timp ce în lumea liberă Compaq lansase primul computer IBM portabil, comuniștii scotoceau după mașini de scris.
Potrivit Decretului nu puteai deține o mașină de scris decât după ce Miliția îți elibera o autorizație care prevedea consemnarea tipului de mașină, dar care avea și o anexă în care era trecut fiecare caracter al mașinii de scris.