Angajatul unui supermarket explică pe o rețea de socializare ce înseamă termenul ”pipi” folosit de angajații magazinelor. De ce este important pentru ei dar și ce trebuie să știe clienții?
Ei se bazează pe graba clienților dar și pe bunul simț al acestora. Despre ce este vorba?
Angajatul unui supermarket din România dezvăluie un secret: ”I se spune pipi sau fifo”. Ce înseamnă?
Clienții supermarketurilor, mai ales atunci când este foarte aglomerat, se grăbesc, sau pur și simplu nu vor să deranjeze marfa de pe raft, iau produsele expuse cel mai în față. De multe ori nici nu verifică data expirării mai ales dacă acestea sunt aranjate frumos.
Aranjamentul dă impresia că angajații magazinelor au grijă să aibă pe raft produse în stare bună și neexpirate. Cu toate acestea trebuie să citiți termene de expirare.
Angajatul unui supermarket din România dezvăluie un secret: ”I se spune pipi sau fifo”. Ce înseamnă? - Foto: Profimedia Iamges (rol ilustrativ)
Angajatul unui supermarket cunoscut din România a explicat pe o platformă de socializare cum aranjează mafa în raft și ce înseamnă de fapt ”pipi” sau ”fifo”.
Citește și: Angajata unui supermarket din Germania face o dezvăluire. ”Clienții nu știu de ce ne grăbim așa”
Managerii țin la acest aranjament și le impun subalternilor să țină seamă de acest aspect.
Acesta spune că de fapt termenul se referă la faptul că marfa cea mai veche este plasată în față să se vândă mai repede și să nu expire pe raft.
Metoda respectivă este cunoscută în termeni interni ”pipi” (primul intrat e primul ieșit) sau ”fifo” (First in first out).
Sunt unii clienți care știu că găsesc în spate marfa mai proaspătă. Din acest motiv, vedem de multe ori rafturile răvășite în supermarket.
În dorința lor de a lua produse cu data de expirare cât mai târzie, oamenii caută în spatele celor așezate mai în față. Astfel, după un anumit timp, angajații trebuie să se întoarcă să reașeze marfa în rafuri.
Citește și: Angajat umilit la un supermarket. Ce l-a pus șefa sa facă atunci când a găsit cafea expirată la raft
Alți comercianți lasă marfa care expiră mai târziu în cutii, cât mai în spate sau mai sus pe raft, astfel încât să nu ajungă cumpărătorii la ele. Unele cutii pot fi deschise doar dacă sunt scoase de pe raft, astfel că mulți clienți renunță și cumpără ce au în față.
Codurile supermarketurilor cu privire la aranjarea mărfii sau diverse probleme care apar pe timpul programului de lucru nu sunt cunoscute de clienți.
Probabil că niciun client nu ar fi interesat, de exemplu să asculte discuții despre faptul că trebuie schimbat aerul condiționat sau că trebuie curățat nu știu ce raion, ori că trebuie pusă hârtia igienică la toaletă, în cazul magazinelor cu toaletă in interior.
Citește și: S-a angajat la supermarket dar a aflat că a muncit 2 săptămâni degeaba. ”Nu voi fi plătită”
Însă dacă aud coduri de genul ”pipi”, își vor pune întrebări și vor fi mai atenți sau se vor informa despre acest termen.
Sunt angajați sau foști angajați ai supermarketurilor care mai explică unele coduri pe diverse rețele de socializare, mai ales pe cele despre angajări.