Găsirea unor produse reduse cu adevărat în supermarketuri a devenit din ce în ce mai dificilă. Clienții se plâng că sunt înșelați frecvent cu privire la calitatea produselor sau cantitatea acestora.
Se pare că producătorii scad din calitate, astfel vedem sucuri care au în loc de 100% fruct, au doar 50%, iar restul este umplut cu apă și zahăr.
În alte cazuri, oamenii spun că descoperă o cantitate mai mică de produs în același ambalaj.
Cum sunt păcăliți clienții în supermarket: Suc îndoit cu apă, gramaj mai mic în ambalaj mai mare
Găsirea unor chilipiruri adevărate la Aldi, Kaufland și alte magazine și supermarketuri devine din ce în ce mai dificilă. În schimb, există întotdeauna plângeri din partea clienților nemulțumiți cu privire la prețuri mai scumpe.
Dar asta nu este tot, deoarece mulți producători de produse nu numai că măresc prețurile, ci reduc și conținutul. În 2024, centrul de consiliere pentru consumatori a primit din nou numeroase rapoarte despre așa-numitele „pachete înșelătoare”. Dar pentru ca ceva să se schimbe la Aldi , Kaufland and Co.,le cer consumatorilor să ia atitudine.
Citește și: Angajata unui supermarket din Germania face o dezvăluire. ”Clienții nu știu de ce ne grăbim așa”
Centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg nominalizează cinci candidați pentru „Pachetul de înșelăciune al anului 2024”.
Cum sunt păcăliți clienții în supermarket: Suc îndoit cu apă, gramaj mai mic în ambalaj mai mare - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Iată care sunt motivele:
Candidatul 1 | Sare de condiment pentru roșii Lebensbaum de la Ulrich Walter: În loc de 150, în cutie sunt doar 80 de grame de sare de condiment, dar costă cu un euro mai mult. Acest lucru face ca produsul să fie cu 150 la sută mai scump. Pentru a înrăutăți lucrurile, ambalajul, care acum este prea mare, dă iluzia de mai mult conținut.
Candidatul 2 | Cremissimo Bourbon Vanilla de la Unilever: Capacitatea de umplere a înghețatei Cremissimo Bourbon Vanilla se micșorează de la 1.300 la 900 de mililitri. Cu același preț de vânzare în magazine, creșterea ascunsă a prețului este de până la 44 la sută.
Candidatul 3 | Portocală Granini Drinking Pleasure de la Eckes-Granini: În loc de suc de fructe 100%, în sticlă există doar 50% suc de portocale. Producătorul umple restul cu apă cu zahăr. Cu toate acestea, „sucul întins” este încă disponibil pe rafturi la același preț.
Candidatul 4 | Napolitane Biscotto de la Aldi Nord: Capacitatea napolitanelor se micșorează de la 200 la 100 de grame Două boluri de plastic devin pur și simplu unul. Cu același preț de vânzare cu amănuntul de 1,99 euro, biscuiții de vafe sunt brusc cu 100 la sută mai scumpi în ciuda rețetei neschimbate.
Candidatul 5 | Cremă de duș Dove de la Unilever: Un produs aparent de calitate superioară se dovedește a fi „vin vechi în sticle noi”. Cu toate acestea, noua cremă de duș costă aproape de două ori mai mult decât vechea cremă de duș. Cantitatea de umplutură scade și prețul crește. Doar ingredientele rămân aproape identice.
Foto: Profimedia Images
Citește și: Țara unde casierii din supermarket au salarii de 5.000 €/lunar. Cât câștigă în România
Dacă te uiți la întregul an, există vești bune și vești proaste. Vestea bună este că numărul produselor frauduloase a scăzut de la 104 la 67 anul trecut. Vestea proastă este că creșterea medie a prețului este semnificativ mai mare. Potrivit statisticilor avocaților consumatorilor, creșterea prețului a fost de 31,5 la sută, în timp ce în 2023 a fost de doar 23,5 la sută.
În 2024, cu 67 de pachete înșelătoare, mai puține produse au fost afectate de creșterile ascunse ale prețurilor decât în 2023 (104). Cu toate acestea, creșterea medie a prețului a fost semnificativ mai mare. Pentru produsele înregistrate a fost de 31,5 la sută conform statisticilor, în 2023 a fost de doar 23,5 la sută;
Citește și: Ce înseamnă un salariu bun pentru românii din Germania? Suma pe care trebuie s-o negociezi la job
Votând pentru un pachet înșelător, centrul de consiliere pentru consumatori dorește să expună șmecheria companiilor și să crească presiunea asupra politicienilor pentru a-l contracara. Cerința lor clară: „Cantitățile de umplere vechi și noi, precum și reducerea procentuală trebuie să fie clar menționate pe ambalaj. În plus, pachetele ar trebui să se micșoreze cel puțin în aceeași măsură ca și conținutul, pentru a reduce impactul asupra mediului al pachetelor supradimensionate.” Această abordare este deja comună în Brazilia.
Consumatorii sunt îndemnați să voteze care produs este cel mai înșelător, rezultatul urmând să fie anunțat pe 22 ianuarie, scrie derwesten.de.