Din comunitatea de Facebook „Infotrafic București și Ilfov”, afiliată Infotrafic România, aflăm, cum ar spune mulți chibițari, ce se întâmplă atunci când tramvaiul îndrăznește să circule pe linia de BMW.
Un șofer a parcat pe șine să nu plece tramvaiul
Se întâmplă zgârietură pe mașină: Iancului, sens spre Pantelimon, beamveu zgâriat de tramvai. Şoferul a parcat pe șină, să nu plece tramvaiul.
Tramvaiele și banda dinspre axul drumului, pentru vehiculele cu roţi, blocate. Aşa se întâmplă când conduci un BMW şi ai credinţa că ţi-au crescut rame de tramvai.
Citeşte şi: VIDEO A început tradiționalul haos pe DN1 București - Brașov. BMW-urile poliției sunt pregătite
Și asa se pot împlini niște zeci de minute și mai complicate, în traficul de seară din București, unde se produc deseori ambuteiaje exasperante, inclusiv din astfel de motive, arată b365.
În Codul Rutier, pe la articolul 103, se spune că șoferii pot circula pe linia de tramvai doar când drumurile au cel mult două benzi pe sens și o a treia bandă, pe care este linia tramvaiului.
Citeşte şi: Cum s-a prins o polițistă că bărbatul care a oprit-o în trafic cu giriofar și BMW era un fals coleg
Obligația conducătorilor auto este să lase libere şinele tramvaiului, când acesta se apropie.
De asemenea, unde este numai o bandă auto, dacă constaţi că, mergând în paralel cu tramvaiul, intri în acroşaj, acorzi prioritate. Cum stau lucrurile de exemplu pe partea veche din Bd. Corneliu Coposu.
Legea permite, tot ea interzice
Ceea ce, în condiţiile date, e acoperit de lege, doar să nu te crezi tramvai de tot şi să treci şi prin faţa peronului de tramvai, ci în dreptul acestuia să revii pe carosabil.
Un exemplu grăitor poate fi oricând Bulevardul Aerogării, unde nici stâlpișorii cu care au fost flancate liniile de tramvai, pe o distanță de câteva sute de metri, nu-s foarte eficienți.
Şi pe urmă, chiar dacă ai stâlpişorii... azi vine un beamveu şi rupe doi, mâine vine alt beamveu... şi în scurt timp the job is done.