eSports: Provocare supremă, în campionatul de sim racing Racing League Romania – ”Iadul verde”

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 12.04.2020 - 10:24

Cea de-a 5-a etapă și singura de anduranță din sezonul Racing League Romania 2020 se desfășoară pe Nürburgring Nordschleife. "Iadul Verde", așa cum l-a poreclit triplul campion mondial de Formula 1 Sir Jackie Stewart, îi va testa pe piloții virtuali într-o cursă de 60 de minute.

SHARE

Pe măsură ce numărul înscrierilor în campionat s-a apropiat cu pași repezi de pragul psihologic de 200 de participanţi, concurența a devenit din ce în ce mai acerbă pe serverele oficiale Racing League Romania powered by BMW. Pe lângă această rivalitate între piloți, etapa de pe Nürburgring Nordschleife anunță o nouă dimensiune a provocării: traseul deosebit de dificil din Munții Eifel. Se va folosi varianta Endurance Cup, care cuprinde și o porțiune din circuitul modern de Grand Prix, după care piloții se vor îndrepta spre bucla nordică, totalizând astfel 24 de kilometri pe tur. Cursa din ”Iadul verde” poate fi urmărită LIVE aici.

Etapa a cincea Racing League Romania 2020 va fi unică, rulându-se într-o singură cursă de 60 de minute, unde punctele vor fi dublate pentru participanți. Ca de obicei, sistemul de precalificări a fost implementat în timpul săptămânii, pentru a ordona piloții pe cele trei servere disponibile, fiecare având o capacitate maximă de 30 de concurenți.

Ultimele cifre care contorizează incidentele pe pistă au fost în scădere în ultimele curse, astfel că echipa de comisari de cursă a avut un număr surprinzător de mic de acroșaje de analizat după etapa precedentă de pe Norisring. Deși era de așteptat ca scurtul circuit stradal să fie scena unor accidente în lanț, acest lucru nu s-a adeverit, cele două manșe fiind deosebit de spectaculoase atât pentru privitori, cât și pentru piloți. Deciziile ferme continuă să dea un exemplu pentru standardul la care se aspiră, o suspendare de o etapă fiind acordată în urma carambolului de la startul primei manșe. Majoritatea sancțiunilor au venit în prima cursă, iar acest lucru i-a promovat în puncte pe piloții care au reușit să aibă dueluri curate.

În momentul de față, la vârful clasamentului se păstrează componenții Apex Hunters Red, câștigătorii ultimelor patru manșe din RLR. Cristian Berindea s-a desprins după un parcurs aproape perfect la Norisring - o victorie și un loc secund. Coechipierul său, Andrei Bechir, se află la doar șapte puncte în spate, în timp ce incidentele îl distanțează puțin pe Victor Nicolae, ocupantul locului al treilea. Alex Cascatău rămâne cel mai bun pilot real, pe locul al patrulea, după o etapă calmă în care a urcat la doar un punct în fața lui Cristian Moisescu. Victor Taraș urcă și el în ierarhie până pe poziţia a șasea, urmat de Radu Dumitrescu, Bogdan Moldovan, Leo Borlovan și Bogdan Mutu.

Clasament Piloți

Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 136p
Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 129p
Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 110p
Alex Cascatău (West Competition Racing) – 82p
Cristian Moisescu – 81p
Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 66p
Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 57p
Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 46p
Leo Borlovan – 30p
Bogdan Mutu – 27p

Clasament echipe

Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 265p
West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 139p
East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 115p
Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 86p
WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 53p

Nordschleife, un circuit de casă pentru ”ursulețul” M3 DTM

BMW M3 E30 a ajuns pe podium încă de la prima prezență a Nordschleife în DTM, prin Markus Oestreich și Christian Danner în 1988. Un an mai târziu, BMW a trecut la roțile de 18 inch și modelele înscrise de Schnitzer pentru Johnny Cecotto și Roberto Ravaglia au vizitat podiumul. Cea de-a treia ediție a adus și victoria, grație fostului pilot de Formula 1 Jacques Lafitte, care a fost vârful de lance al unei triple Bigazzi de generic, cu șampanie pentru Winkelhock și Soper. După un an de pauză, Nordschleife a revenit în 1992 în calendarul DTM, iar Johnny Cecotto a plecat din pole și s-a clasat în ambele manșe pe locul secund. BMW M3 E30 devenise favoritul piloților privați, nu mai puțin de 12 astfel de mașini rulând în "Iadul Verde" la ultima prezență a mașinilor de Grupa A în seria germană de turisme.

Astăzi, multe dintre aceste exemplare continuă să fie păstrate în condițiile optime pentru competiție şi, an de an, cursa de trei ore a modelelor clasice - desfăşurată înaintea Cursei de 24 de ore de la Nürburgring - adună pe Nordschleife un număr însemnat de M3 E30, la bordul cărora sunt adesea glorii de odinioară precum Armin Hahne, Marc Hessel sau Eric van de Poele.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te