Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.01.2025 - 10:51
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Dakar Rally - Imagine cu rol ilustrativ
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Emanuel Gyenes - Mani
Raliul Dakar: Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme. „Mani” conduce clasa sa - Foto: Facebook/Emanuel Gyenes - Mani

Raliul Dakar 2025 e în plină desfășurare. După prima zi a etapei Chrono 48h, Toyota pilotată de Yazeed Al Rajhi conduce la auto, iar Dacia lui Nasser al-Attiyah e pe locul 2. Dani Sanders e lider la moto, iar riderul român „Mani” Gyenes conduce la clasa Original by Motul.

SHARE

La sfârșitul primei jumătăți a etapei a 2-a (Bisha-Bisha), care se dispută pe parcursul a două zile, Yazeed al-Rajhi din Arabia Saudită a terminat în frunte în această duminică, la volanul unei Toyota, în fața lui Nasser al-Attiyah, care deținea controlul total. La categoria motociclete, Sanders și-a confirmat forma și statutul de favorit.

Dacia lui al-Attiyah pe locul 2, Loeb a avut probleme

În timp ce sâmbătă nimeni nu a făcut spectacol la clasa auto, bătălia de duminică a fost mult mai intensă, în etapa a 2-a a Dakar 2025, care se dispută pe parcursul a două zile.

Încă de la început, lucrurile au început bine cu Guillaume De Mevius pe Mini-ul său, urmat de deținătorul titlului Carlos Sainz pe noul său Ford.

Apoi, s-a trezit Nasser Al-Attiyah. Pe Dacia sa, „Prințul deșertului” a impus un ritm turbo pe care nici măcar coechipierul său francez, Sébastien Loeb, nu l-a putut urmări.

Citește și: Dakar 2025, o ediție istorică pentru România. Dacia ia startul în premieră, „Mani”, a 15-a oară

În acest ritm, unii dintre piloți au ieșit de pe traseu, precum cvadruplul câștigător al Dakar-ului Carlos Sainz care s-a răsturnat pe dune și a căzut pe acoperiș, pierzând astfel aproximativ 20 de minute pentru a se repune în mișcare și, fără îndoială, multe șanse de a-și păstra coroana. Duminică la ora 17.00, când a trebuit să se oprească, pilotul Ford pierduse aproape o oră.

Citește și: VIDEO ARO 24 vedeta raliurilor, mai tare ca Land Rover și Toyota în '80. Originală era doar carcasa!

Dezamăgire mare a fost și pentru alt favorit, Sébastien Loeb, care a avut probleme cu ventilatoarele motorului Daciei sale. În sarcină, pe dune, mașina se supraîncălzea și Loeb trebuia să aștepte să se răcească. Prin urmare, la jumătatea acestei speciale de două zile, francezul era la mai mult de o jumătate de oră în urma liderului saudit.

Sanders face legea la moto, „Mani” conduce clasa sa

La clasa moto, Daniel Sanders pare de neînvins în Dakar 2025. A câștigat prologul de vineri, a câștigat prima etapă de sâmbătă, iar duminică, la ora 17:00, când a venit momentul să se oprească, pilotul australian de la KTM a continuat să impresioneze, chiar dacă Ricky Brabec i-a făcut viața grea pe tot parcursul zilei.

Duminică seara, la ora bivuacului obligatoriu, după ce a parcurs și peste 600 de kilometri, KTM-ul mergea în viteză, instalat solid în fruntea clasamentului general virtual, cu un avans frumos de peste două minute față de Brabec și Ross Branch.

Citește și: VIDEO Cum arată Dacia Sandrider, prototipul pentru Dakar 2025. 360 CP și merge pe benzină sintetică

Riderul român de legendă Emanuel Gyenes, supranumit „Mani” conduce la clasa Original by Motul, fără asistență. În clasa în care sunt 25 de concurenți, doar francezul Benjamin Melot a putut menține ritmul lui Mani și este la aproape 6 minute în spate.

Luni, 6 ianuarie 2025, dimineață, vehiculele au pornit alternativ la fiecare 30 de secunde din fiecare dintre cele șase „zone de pauză”: o motocicletă urmată de o mașină, apoi o motocicletă și așa mai departe. Prima motocicletă a pornit la ora 7 dimineața, urmată 30 de secunde mai târziu de prima mașină.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te