BREAKING Un român scrie istorie. Ia startul la Le Mans 24h. Cine e? Tatăl, avere de 1.600.000.000€

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.01.2025 - 11:20
Un român scrie istorie. Ia startul la Le Mans 24h. Cine este? Tatăl, avere de 1.600.000.000 - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team
Un român scrie istorie. Ia startul la Le Mans 24h. Cine este? Tatăl, avere de 1.600.000.000 - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team
Un român scrie istorie. Ia startul la Le Mans 24h. Cine este? Tatăl, avere de 1.600.000.000 - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team
Un român scrie istorie. Ia startul la Le Mans 24h. Cine este? Tatăl, avere de 1.600.000.000 - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team

Un român scrie istorie în motorsportul mondial. Ia startul la Le Mans 24h 2025, la clasa LMGT3. Sigur, tatăl cu o avere estimată la 1.600.000.000 lei în 2023, l-a sprijinit, dar este meritul său că a ajuns unul dintre cei mai buni piloți români de circuit.

SHARE

Pentru prima dată în istorie, un pilot român va concura în celebra cursă de anduranță de la Le Mans.

Pilotul Răzvan Umbrărescu, fiul „Regelui asfaltului”, Dorinel Umbrărescu, a semnat cu Akkodis ASP Team și va lua startul la Le Mans 24h 2025, la volanul unui Lexus RC F GT3, alături José Maria López și încă un pilot al cărui nume va fi anunțat în curând.

Citește și: Umbrărescu, regele autostrăzii, cumpără o fabrică de tradiție. A plătit și în Transnistria

Un român scrie istorie în motorsport. Răzvan Umbrărescu ia startul la Le Mans 24h 2025

Akkodis ASP a anunțat că Arnold Robin va rămâne alături de echipă în viitorul sezon al Campionatului Mondial de Anduranță FIA și că a semnat cu Răzvan Umbrărescu ca al doilea pilot Bronz pentru noua campanie.

Echipa franceză se îndreaptă spre cel de-al doilea sezon al său cu o pereche de mașini Lexus RC F GT3, după ce i-a anunțat deja pe Ben Barnicoat și Jose Maria Lopez ca fiind cei doi piloți Pro din sezonul complet pentru cele două echipaje LMGT3 în noiembrie anul trecut.

Robin i se va alătura lui Barnicoat la bordul mașinii nr. 78, după ce a concurat împreună cu Kelvin van der Linde și cu o serie de coechipieri cotați Silver în 2024.

Pilotul român Răzvan Umbrărescu i se alătură lui Lopez la bordul mașinii nr. 87, înlocuindu-l pe Takeshi Kimura ca pilot Bronz desemnat, potrivit sportscar365.com.

Citește și: VIDEO Cum lucrează Umbrărescu pe Autostrada A3 Zimbor - Poarta Sălajului. Întârziere de 3 ani?

Umbrărescu a luat parte la testul post-sezon pentru începători din Bahrain cu Akkodis ASP și este bine cunoscut de echipa condusă de Jerome Policand, după ce a făcut parte din eforturile sale GT World Challenge Europe powered by AWS Sprint Cup în 2021 și 2022.

El a trecut apoi la seria ADAC GT Masters în 2023 cu Haupt Racing Team și a făcut două ieșiri în GT Europe Sprint Cup pentru Comtoyou Racing anul trecut.

Akkodis ASP nu și-a anunțat încă piloții Silver pentru noul sezon WEC, deși Aurelien Panis a fost un alt pilot care a testat pentru echipă anul trecut în Bahrain.

Răzvan Umbrărescu, unul dintre cei mai buni piloți români de circuit

Acum în vârstă de 31 de ani, Răzvan Umbrărescu și-a început cariera în cursele auto în 2016, participând la câteva etape din Renault Clio Cup pentru Certainty Racing Team.

În 2017, s-a alăturat echipei germane RN Vision STS pentru a concura în GT4 European Series Northern Cup, avându-i ca coechipieri pe Gabriele Piana și Hendrik Still. A obținut patru victorii de clasă și a devenit vicecampion în clasamentul Pro-Am.

În 2018, Răzvan Umbrărescu a rămas la RN Vision STS pentru a participa la GT4 European Series cu Gabriele Piana ca coechipier. El a obținut prima sa victorie generală în serie la Misano World Circuit.

Citește și: GT4 European Series: Un român scrie istorie cu BMW M4 GT4

Perechea formată din Piana și Umbrărescu a terminat sezonul pe locul șapte în Silver Cup.

Tot în 2018, Umbrărescu s-a alăturat și echipei Leipert Motorsport pentru a concura în câteva curse selectate din 24H GT Series și Lamborghini Super Trofeo Europe. La Cursa de 24 de ore de Portimão a ocupat locul al doilea în clasa SPX împreună cu Gabriele Piana, John-Louis Jasper și Pavel Lefterov.

În 2020, s-a alăturat echipei Lazarus pentru a concura în International GT Open cu Stefano Coletti. A concurat doar în primele două runde, fără a termina o singură cursă. De asemenea, s-a alăturat echipei Classic & Modern Racing pentru a concura în GT World Challenge Europe Endurance Cup cu Pierre-Alexandre Jean și Seb Morris.

În 2021, s-a alăturat echipei AKKA ASP pentru a concura în GT World Challenge Europe Sprint Cup alături de Jules Gounon. După ce au obținut două podiumuri, cei doi au terminat sezonul pe locul șapte. De asemenea, Umbrărescu s-a alăturat lui Thomas Drouet, Simon Gachet și Konstantin Tereshchenko ca al patrulea pilot la 24 Hours of Spa.

În 2022, Răzvan Umbrărescu a rămas în GT World Challenge Europe Sprint Cup cu aceeași echipă. Coechipierul său a fost Igor Waliłko. Cei doi au terminat sezonul pe locul al 10-lea în Silver Cup.

În 2023, s-a alăturat echipei Haupt Racing Team pentru a concura în ADAC GT Masters. Împreună cu coechipierul său Arjun Maini a ocupat locul al doilea în runda inaugurală de la Hockenheimring.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te