Amazon a făcut un pariu îndrăzneţ în acest domeniu anul trecut, când a dezvăluit robotul de casă Astro, un dispozitiv de 1.449,99 dolari care este echipat cu asistentul digital Alexa al companiei şi poate urmări consumatorii prin casele lor, relatează News.ro, citând CNBC.
De asemenea, Amazon oferă o gamă largă de dispozitive inteligente pentru casă, cum ar fi sonerii conectate, după achiziţia companiei Ring în 2018, precum şi termometre şi cuptoare cu microunde activate prin voce.
”De-a lungul multor ani, echipa iRobot şi-a dovedit capacitatea de a reinventa modul în care oamenii fac curăţenie cu produse incredibil de practice şi inventive, de la curăţarea când şi unde doresc clienţii, evitând obstacolele comune din casă, până la golirea automată a coşului de colectare”, a spus Dave Limp, şeful dispozitivelor hardware la Amazon, într-un comunicat.
”Clienţii iubesc produsele iRobot – şi sunt încântat să lucrez cu echipa iRobot pentru a inventa în moduri care să facă viaţa clienţilor mai uşoară şi mai plăcută.”
Achiziţia marchează a patra mare tranzacţie a Amazon, după achiziţia de 13,7 miliarde de dolari a lanţului de alimente Whole Foods, în 2017, achiziţia de 8,45 miliarde de dolari a studioului de film MGM, anul trecut, şi achiziţia de 3,9 miliarde de dolari a furnizorului de servicii de îngrijire primară One Medical, anunţată luna trecută.
iRobot, fondată în 1990 de specialiştii în robotică ai Institutului de Tehnologie din Massachusetts, este cel mai bine cunoscută pentru producerea Roomba, un aspirator robot lansat în 2002, care poate curăţa autonom podelele consumatorilor.
De asemenea, compania a introdus mopuri robotici şi produse de curăţat piscine.
iRobot are, de asemenea, un program de abonament care oferă, printre alte servicii, completarea automată a echipamentelor.
Amazon cumpără iRobot într-un moment în care producătorul de roboţi se confruntă cu factori adverşi.
Compania a raportat vineri rezultate din trimestrul II care au arătat o scădere cu 30% a veniturilor faţă de un an mai devreme, în principal din cauza ”reducerilor, întârzierilor şi anulărilor neprevăzute de comenzi” de la comercianţii cu amănuntul din America de Nord şi Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
iRobot a devenit un favorit datorită pandemiei de Covid în 2020 şi 2021, deoarece consumatorii au petrecut mai mult timp acasă şi şi-au cumpărat aspiratoare robot pentru a-şi menţine casele curate.
Afacerea sa a suferit în ultimele trimestre din cauza constrângerilor din lanţului de aprovizionare.
iRobot a spus că acum are un surplus de inventar pe fondul comenzilor ”mai mici decât se aştepta” din partea comercianţilor.
Veniturile pentru al doilea trimestru au fost de 255,4 milioane de dolari, cu mult sub cele 303 milioane de dolari aşteptate de analiştii chestionaţi de Refinitiv.
Pierderile sale ajustate au crescut la 35 de cenţi pe acţiune.
Analiştii chestionaţi de Refinitiv se aşteptau la o pierdere de 1,55 dolari pe acţiune.
iRobot a spus că va renunţa la aproximativ 140 de angajaţi, sau la 10% din forţa de muncă, deoarece se confruntă cu costuri în creştere şi venituri în scădere.
CEO-ul iRobot, Colin Angle, va continua să conducă compania după încheierea tranzacţiei. Acordul va avea nevoie de aprobarea autorităţilor de reglementare şi a acţionarilor iRobot.
Acţiunile iRobot au crescut cu peste 19% la tranzacţionarea timpurie, după ce au fost oprite pentru scurt timp după anunţarea tranzacţiei. Acţiunile Amazon au scăzut cu mai puţin de 1%.