Elon Musk nu mai revoluționează transporturile viitorului. „Conducta” Hyperloop One, închisă

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.12.2023 - 15:33
Elon Musk nu mai revoluționează transporturile viitorului. „Conducta” Hyperloop One, închisă - Foto: Profimedia Images
Elon Musk nu mai revoluționează transporturile viitorului. „Conducta” Hyperloop One, închisă - Foto: Profimedia Images

Elon Musk nu mai revoluționează transporturile viitorului. Visul său de a transporta oameni și mărfuri prin tuburi vidate cu viteze de avion, promovat încă din 2013, s-a „năruit”. Proiectul Hyperloop One a fost închis, iar specialiștii dați afară.

SHARE

Hyperloop One, conceptul futurist de transport care a fost mult timp promovat de multimiliardarul excentric Elon Musk, boss-ul Tesla, a fost închis oficial.

Compania a concediat angajați, caută să vândă pista de testare și utilajele rămase și își închide birourile, potrivit Bloomberg.

După ce a angajat peste 200 de persoane în 2022, angajații rămași au fost anunțați că își vor pierde locurile de muncă pe 31 decembrie.

Proprietatea intelectuală a Hyperloop One - drepturile asupra logourilor, sloganurilor și mărcii sale - va fi cedată gigantului logistic DP World, cu sediul în Dubai.

Citește și: Atacul mașinilor: un robot a „sărit” la un inginer de la Tesla. Cât de grav a fost rănit omul?

„Conducta” Hyperloop One, închisă. Ideea Hyperloop One pusă pe hârtie de Elon Musk în 2013

Proiectul „conductei” Hyperloop One s-a „înfundat” după 10 ani. În 2013, Elon Musk a estimat că o capsulă ar putea duce pasagerii de la Los Angeles la San Francisco în doar 35 de minute, prin intermediul unui sistem de tuburi vidate.

Sistemul folosește levitația magnetică pentru a permite călătoria aproape silențioasă cu o viteză aproape de patru ori mai mare decât a unui tren de mare viteză.

Musk a declarat că capsule aerodinamice din aluminiu umplute cu pasageri sau marfă ar putea fi propulsate printr-un tub aproape fără aer la viteze de până la 760 km/h.

Tuburile sistemului revoluționar de transport ar fi fie ridicate pe piloni, fie scufundate sub pământ și ar putea fi construite fie în interiorul orașelor, fie între orașe.

Musk a numit Hyperloop One "al cincilea mod de transport" și a susținut că ar putea contribui la schimbarea modului în care trăim, lucrăm, facem comerț și călătorim.

Citește și: Elon Musk a vândut „gogoși”. Tesla Cybertruck are nevoie de baterie suplimentară și costă dublu

Startup-ul a strâns aproximativ 450 de milioane de dolari și a construit o pistă de testare lângă Las Vegas.

Ideea era că, în cele din urmă, conceptul va pune capăt traficului rutier infernal o dată pentru totdeauna.

Iar Richard Branson, miliardarul fondator al Virgin, a investit și el în companie mulți bani începând din 2017. A adus 350 de milioane de dolari, alături de firma de logistică portuară DP World, cu sediul în Dubai, dar acești bani au fost cheltuiți rapid.

În 2020, Hyperloop One a efectuat primul și singurul test cu pasageri umani. Capsula a atins doar o viteză maximă de 160 km/h, mult sub promisiunea inițială de șapte ori mai mare.

Criticii au spus că, deși un hyperloop poate fi posibil din punct de vedere tehnic, este în cele din urmă imposibil din punct de vedere financiar să fie realizat pentru utilizarea în masă.

În 2017, directorii de top ai Hyperloop au declarat că se așteptau să vadă "hyperloopuri funcționale în întreaga lume... până în 2020". Acest termen a fost ulterior împins până în 2021.

Iar până în prezent, nu există nici un hyperloop nicăieri în lume. A rămas la nivel de vis. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te