FOTO O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 11.10.2024 - 12:19
O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW - Foto: UPT
O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW - Foto: UPT
O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW - Foto: UPT
O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW - Foto: UPT

O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Aceasta dispune de un motor de 1 kW putere, pentru că s-a dorit să se demonstreze mai mult viabilitatea și aplicabilitatea propulsiei pe bază de hidrogen.

SHARE

După ce a dezvoltat cu succes bicicleta acţionată printr-un sistem alimentat cu hidrogen iar ulterior a realizat şi o maşinuţă propulsată printr-un sistem similar, în premieră naţională, un colectiv de cadre didactice şi studenţi de la Universitatea Politehnica Timişoara (UPT) a lansat, joi, 10 octombrie 2024, pe Bega, o barcă propulsată de un motor electric alimentat de un sistem de pilă de combustie pe hidrogen, tot în premieră naţională.

O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Motor de 1 kW

"Ideea principală a fost de a familiariza studenţii cu noţiunile legate de promovarea şi utilizarea energiilor alternative, cu accent pe energia pe bază de hidrogen, de a-l utiliza ca proiect demonstrativ pentru studenţii Facultăţii de Mecanică a UPT, iar satisfacţia a fost cu atât mai mare cu cât am avut şi studenţi Erasmus interesaţi de propulsia pe bază de hidrogen. Rolul unei universităţi tehnice este să furnizeze soluţii tehnice de interes pentru comunitate, iar din acest punct de vedere cred că ne-am atins scopul", a declarat Corneliu Crăciunescu, coordonatorul proiectului, relatează Agerpres.

Citește și: VIDEO Adio, mașini pe benzină, motorină sau electrice! A fost testat cu succes motorul eco cu APĂ

La realizarea bărcii propulsate cu hidrogen au contribuit cadre didactice de la Departamentul Ingineria Materialelor şi Fabricaţiei al Facultăţii de Mecanică şi de la Departamentul Chimie Aplicată şi Ingineria Compuşilor Anorganici şi a Mediului al Facultăţii de Inginerie Chimică, Biotehnologii şi Protecţia Mediului.

Dacă bicicleta şi maşinuţa cu hidrogen au fost realizate în baza unui proiect finanţat cu fonduri norvegiene, barca propulsată cu hidrogen a fost construită integral cu fonduri proprii.

Pentru propulsie a fost folosit un motor electric de 1 kW, alimentat de la o pilă de combustie ce foloseşte drept combustibil hidrogenul, iar rezultatul arderii e apa, ceea ce face ca sistemul să fie complet nepoluant.

Citește și: Porsche revoluționează motorul termic cu o echipă de ingineri români. Au inventat motorul în 6 timpi

Puterea motorului nu este foarte mare, dar colectivul care a lucrat la realizarea proiectului a dorit să demonstreze mai mult viabilitatea şi aplicabilitatea propulsiei pe bază de hidrogen.

Stocarea hidrogenului s-a făcut la presiune redusă, folosind hidruri metalice, reducându-se astfel substanţial riscurile legate de utilizarea acestui tip de energie.

Studenţii implicaţi au dobândit astfel cunoştiinţe legate de utilizarea hidrogenului, de componentele specifice sistemului de generare a energiei folosind pile de combustie, precum şi activităţile specifice care presupun adaptarea unui vehicul electric la o sursă de energie pe bază de hidrogen.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te