Șeful Renault a afirmat la Bruxelles, unde reprezentați ai industriei auto europene încearcă să negocieze noi termeni pentru tranziția ecologică și energetică a automobilelor, că tranziția fortață la mașinile electrice este o „calamitate”. Costurile sunt enorme.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării și de creșterea prețurilor de producție, se adâncește continuu. Și Audi a anunțat că dă 7.500 de oameni afară în Germania. „Trebuie să facem compromisuri”, a declarat șeful comitetului de întreprindere.
Reputatul constructor german de mașini sport Porsche a înregistrat vânzări-record în 2024, în patru dintre cele cinci regiuni ale lumii, și un profit operațional de 5,6 miliarde euro, dar se pregătește de criză în 2025. A anunțat disponibilizarea a 4.000 de angajați.
Cum vânzările de mașini electrice merg slab și întreaga industrie auto e în criză din cauza costurilor electrificării, Porsche își schimbă strategia. A încercat cu noul Macan doar electric, dar revine și investește 800.000.000 € în noi modele și motoare pe benzină.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.