Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării și de creșterea prețurilor de producție, se adâncește continuu. Și Audi a anunțat că dă 7.500 de oameni afară în Germania. „Trebuie să facem compromisuri”, a declarat șeful comitetului de întreprindere.
Reputatul constructor german de mașini sport Porsche a înregistrat vânzări-record în 2024, în patru dintre cele cinci regiuni ale lumii, și un profit operațional de 5,6 miliarde euro, dar se pregătește de criză în 2025. A anunțat disponibilizarea a 4.000 de angajați.
Cum vânzările de mașini electrice merg slab și întreaga industrie auto e în criză din cauza costurilor electrificării, Porsche își schimbă strategia. A încercat cu noul Macan doar electric, dar revine și investește 800.000.000 € în noi modele și motoare pe benzină.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.
Criza din industria auto europeană, generată în principal de costurile electrificării mașinilor, se adâncește continuu. Furnizorii de piese și componente au anunțat deja reduceri de 54.000 de locuri de muncă în total. Iar România nu poate fi ocolită.