O autostradă de 130.000.000 € a fost închisă în Germania după aproape 6 ani de exploatare. În fiecare zi, era tranzitată de până la 11 „camioane-tramvai”, cu pantograf.
Un gigant auto din Germania e în pragul falimentului. A închis deja două fabrici anul trecut, are datorii de peste 1.000.000.000 € și, din 15 ianuarie 2025, are în Consiliul de Administrație un șef de restructurări de la firma de consultanță Alvarez & Marsal.
Industria auto este în criză, mai ales din cauza costurilor electrificării. Producția Stellantis în Italia (Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Abarth), de exemplu, a scăzut în 2024 până la cel mai mic nivel din ultimii 68 de ani.
Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării mașinilor, capătă dimensiuni înfricoșătoare, mai ales în Germania. Desființarea a 35.000 locuri de muncă anunțată de Volkswagen e doar o parte. Impactul global ar putea ajunge și la 100.000.