Este al doilea atac cibernetic major în mai puţin de doi ani ămpotriva T-Mobile şi vine la câteva luni după ce operatorul a fost de acord să-şi îmbunătăţească securitatea datelor pentru a soluţiona un litigiu legat de un incident din 2021, care a compromis informaţii despre aproximativ 76,6 milioane de oameni, relatează News.ro, citând Reuters.
T-Mobile a identificat activitatea rău intenţionată pe 5 ianuarie şi a eliminat-o într-o zi, a spus compania, adăugând că nu au fost expuse date sensibile, cum ar fi informaţiile financiare.
Cu toate acestea, T-Mobile a adăugat că datele de bază ale clienţilor - cum ar fi numele, adresa de facturare, e-mailul şi numărul de telefon - au fost accesate şi că a început să notifice clienţii afectaţi.
Un purtător de cuvânt al Comisiei Federale de Comunicaţii (FCC) din SUA a declarat că autoritatea de reglementare a deschis o investigaţie asupra incidentului.
"Operatorii au responsabilitatea unică de a proteja informaţiile clienţilor. Când nu reuşesc să facă acest lucru, îi vom trage la răspundere.
Acest incident este cel mai recent dintr-un şir de compromiteri de date la companie, iar FCC investighează", a spus purtătorul de cuvânt.
T-Mobile a refuzat să comenteze ancheta.
Informaţia referitoare la incident a atras o reacţie puternică şi din partea analiştilor.
”Deşi este posibil ca aceste încălcări ale securităţii cibernetice să nu fie de natură sistemică, frecvenţa de apariţie a lor la T-Mobile este o valoare anormală alarmantă faţă de alte companii din telecomunicaţii. Ar putea avea un impact negativ asupra comportamentului clienţilor, ar putea duce la creşterea ratei şi ar putea atrage controlul FCC şi al altor autorităţi de reglementare”, a declarat Neil Mack, analist senior pentru Moody's Investors Service.