Rolls-Royce a reușit să alimenteze un turbopropulsor AE 2100-A, folosit atât pe avioane civile, cât și militare, cu hidrogen, în cadrul unui parteneriat cu easyJet, relatează Financial Times.
Testul a avut loc la sol, la o facilitate din Boscombe Down, iar hidrogenul folosit a fost „verde”, generat cu energie electrică eoliană și de maree de la instalații din Insulele Orkney, Scoția.
Reușita Rolls-Royce Acesta marchează un prim pas important în încercările industriei de a demonstra că hidrogenul ar putea juca un rol viabil pentru a ajuta companiile să reducă emisiile dăunătoare de carbon care contribuie la schimbările climatice.
Proiectul „Race to Zero”, susținut de Organizația Națiunilor Unite, se angajează să obțină zero emisii nete de carbon până în 2050, iar companiile aeriene fac eforturi pentru a utiliza combustibili mai durabili ca alternativă la combustibilul pentru avioane pe bază de petrol.
Transporturile aeriene sunt una dintre industriile cele mai dificil de decarbonizat, iar tehnologii precum electricitatea sau avioanele alimentate cu hidrogen sunt încă la câțiva ani de eventualul zbor al unui avion plin de oameni, pe distanțe lungi, cu zero emisii poluante.
Airbus intenționează să folosească un avion „Superjumbo” A380 pentru a testa motoare cu reacție alimentate cu hidrogen, ca parte a unui plan de punere în funcțiune a unei astfel de aeronave cu emisii zero până în 2035.