Rolls-Royce a testat cu succes un motor de avion de linie alimentat cu hidrogen în loc de kerosen

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 29.11.2022 - 11:32
Rolls-Royce a testat cu succes un motor de avion de linie alimentat cu hidrogen în loc de kerosen. / Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce a testat cu succes un motor de avion de linie alimentat cu hidrogen în loc de kerosen. / Foto: Rolls-Royce

Reputatul producător britanic de motoare pentru avioane Rolls-Royce a testat cu succes, în premieră în industria aeronautică, un propulsor de avion de linie convertit să funcționeze cu hidrogen în loc de kerosen, făcând astfel primul pas mare spre decarbonificarea zborurilor.

SHARE

Rolls-Royce a reușit să alimenteze un turbopropulsor AE 2100-A, folosit atât pe avioane civile, cât și militare, cu hidrogen, în cadrul unui parteneriat cu easyJet, relatează Financial Times.

Testul a avut loc la sol, la o facilitate din Boscombe Down, iar hidrogenul folosit a fost „verde”, generat cu energie electrică eoliană și de maree de la instalații din Insulele Orkney, Scoția.

Citește și: Frigul, coșmarul șoferilor de mașini electrice. Dacia Spring, autonomie de doar 100 km. Mai merită?

Reușita Rolls-Royce Acesta marchează un prim pas important în încercările industriei de a demonstra că hidrogenul ar putea juca un rol viabil pentru a ajuta companiile să reducă emisiile dăunătoare de carbon care contribuie la schimbările climatice.

Proiectul „Race to Zero”, susținut de Organizația Națiunilor Unite, se angajează să obțină zero emisii nete de carbon până în 2050, iar companiile aeriene fac eforturi pentru a utiliza combustibili mai durabili ca alternativă la combustibilul pentru avioane pe bază de petrol.

Citește și: TOP 10 mașini electrice preferate de europeni în octombrie 2022, Dacia Spring nu e pe listă

Transporturile aeriene sunt una dintre industriile cele mai dificil de decarbonizat, iar tehnologii precum electricitatea sau avioanele alimentate cu hidrogen sunt încă la câțiva ani de eventualul zbor al unui avion plin de oameni, pe distanțe lungi, cu zero emisii poluante.

Airbus intenționează să folosească un avion „Superjumbo” A380 pentru a testa motoare cu reacție alimentate cu hidrogen, ca parte a unui plan de punere în funcțiune a unei astfel de aeronave cu emisii zero până în 2035.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te