VIDEO Care este cea mai grea motocicletă din lume? Este dotată cu un motor de tanc sovietic

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 31.05.2024 - 18:17
Care este cea mai grea motocicletă din lume - Foto: harzer-bike-schmiede.de
Care este cea mai grea motocicletă din lume - Foto: harzer-bike-schmiede.de
panzerbike
panzerbike

Care este cea mai grea motocicletă din lume? Orice motociclist sau admirator al sporturilor motorizate pe două roți ar fi impresionat de acest Goliat printre motociclete. Iar provocarea de a o manevra este cu atât mai mare, cu cât „monstrul” e dotat cu un motor de tanc sovietic.

SHARE

Care este cea mai grea motocicletă din lume? Propulsată de un motor de tanc sovietic, Panzerbike are, de departe, cea mai mare greutate dintre toate motocicletele de pe mapamond care pot fi conduse.

Care este cea mai grea motocicletă din lume? Este dotată cu un motor de tanc sovietic

„Panzerbike” este numele celei mai grele motociclete din lume care poate fi condusă, cântărind nu mai puțin de 5,5 tone. 

Povestea ei începe în 2003, când frații Tilo și Wilfried Niebel, de la magazinul de motociclete Harzer Bike din Zilly, Germania, se aflau în Halberstadt, unde o fostă cazarmă a Armatei Roșii era în curs de demolare.

Cei doi tinichigii au fost întotdeauna de părere că materialele vechi pot fi refolosite, nu doar aruncate, așa că se aflau acolo în căutare de piese pe care să le folosească la motocicletele lor personalizate, conform odditycentral.com.

În timp ce se uitau prin jur, cei doi frați au găsit o machetă impresionantă a unui motor de tanc sovietic T-55 și au fost atât de fascinați de ea încât au întrebat dacă o pot avea.

Nu știau că acesta va fi începutul unui proiect foarte special, care îi va face să revendice un record de Cartea Recordurilor și să îl dețină timp de aproape două decenii.

Citește și: VIDEO Șoșoacă a vrut să „fure” voturi pe motocicletă, îmbrăcată în polițist. E subiect de anchetă

Tilo și Wilfried au luat cu ei acasă macheta de motor de tanc și, pe măsură ce îi inspectau aproape zilnic mecanismele interne, o idee a început să prindă contur în mintea lor.

Ideea era că ar putea construi o motocicletă funcțională, propulsată de un motor de tanc T-55 real.

Atașul masivei motociclete re propriul sistem de direcție - Foto: harzer-bike-schmiede.de

După o deliberare atentă, cei doi au decis că merită să încerce. Dar mai întâi, trebuia să găsească un motor funcțional, deoarece cel pe care îl aveau nu putea fi folosit.

A fost nevoie de trei ani pentru a găsi unul, în cele din urmă, în Mecklenburg. După ce l-au cumpărat, cei doi pasionați de motociclete s-au închis practic în atelierul lor timp de un an pentru a construi mastodontul pe care lumea avea să îl cunoască sub numele de „Panzerbike”.

Interesant este că cea mai grea motocicletă din lume care poate fi condusă poartă numele tancului german Panzer, a fost construită în Germania de către germani, dar este alcătuită în mare parte din piese sovietice.

Citește și: Prima motocicletă, mică și ușoară sau mare și puternică? Ce spun specialiștii: Poți să scapi viu

Motorul T-55 de 38.000 cmc provine de la un tanc sovietic, iar atașul uriaș a fost decupat din carcasa de transport a unei rachete rusești cu rază medie de acțiune.

De asemenea, farul provine de la un punct de securitate sovietic de la graniță, operat de Republica Democrată Germană (RDG) în timpul Războiului Rece.

Poate că Panzerbike arată ca o mașină de război desprinsă dintr-un film „Mad Max”, dar, de fapt, a fost concepută pentru a transmite ideea de pace.

Tilo și Wilfried Niebel și-au propus să-și construiască originala creație folosind numai piese construite inițial în scopuri militare.

Țevile metalice, roțile, toate provin de la vehicule și echipamente militare. Chiar și conducta de întoarcere a motorinei a fost făcută dintr-un dispozitiv de transfuzie a sângelui, pe care frații l-au găsit într-un spital militar.

Deși cea mai grea motocicletă din lume este cunoscută sub numele de Panzerbike, numele său oficial este Ecaterina cea Mare („Katharina die Große), vestita țarină a Imperiului Țarist, o referire la originea rusă a majorității componentelor sale.

Pe de altă parte, devenită unul dintre cei mai puternici monarhi din istoria Rusiei, ea însăși era, de fapt, la origine, prințesă germană.

Construcția motocicletei a necesitat în total 5.000 de ore, timp în care creatorii săi au folosit aproximativ 120 kg de sârmă de sudură.

Citește și: VIDEO „Celebra” Mobra, singura motoretă produsă în România, dădea clasă scuterelor actuale de 50 cmc

Totul a meritat, însă, deoarece în 2007 au stabilit un nou record Guinness pentru „cea mai grea motocicletă manevrabilă din lume”, cu 5,5 tone, un titlu care rămâne necontestat până în prezent.

Un fapt amuzant despre această „dihanie” impresionantă este faptul că masivul său ataș are propriul sistem de direcție, deoarece raza de întoarcere a roții principale din față a motocicletei este neglijabilă. Așadar, practic, este nevoie de minim două persoane pentru a o manevra.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te