Cum, în ritmul în care evoluează tehnologia digitală, în scurt timp a cunoaște măcar la nivel de bază un limbaj de programare va fi la fel de important ca scrisul și cititul, pe piață există o serie de jucării proiectate să-i stimuleze pe copii să învețe, de exemplu, bazele roboticii sau ale programării.
Microduino mCookie
Senzori, LED-uri, contacte, servo-motorașe, micro-controllere. Setul Microduino mCookie este o poartă către bazele automatizării. Copiii pot asambla fel de fel de dispozitive, familiarizându-se cu operarea circuitelor, și pot învăța primele noțiuni de programare și operare a sistemelor Arduino IDE, o platformă electronică open-source folosită în multe industrii, care este capabilă să citească input-uri, de genul „deget pe buton“ sau „senzor aprins“, și să le transforme în acțiune („aprinde becul“ sau „oprește motorul“).
Think & Learn Code-a-Pillar
Omida Code-a-Pillar realizată de Fisher-Price este o jucărie pentru copiii cu vârste între trei și șase ani. Prin combinarea segmentelor, cei mici învață primele noțiuni despre mecanisme și secvențele de mișcare. În funcție de ordinea de asamblare, omida efectuează alte mișcări, făcându-i pe copii să înțeleagă practic principiul cauză-efect.
Lego Mindstorms EV3
Gama Lego Mindstorms a ajuns la cea de-a treia generație. Kit-urile EV3 pot transforma orice creație din „cărămizi“ într-o jucărie inteligentă, se integrează perfect cu modulele Lego Technic și, în plus față de modelele anterioare, oferă posibilitatea controlării prin intermediul unei aplicații descărcate pe smartphone sau tabletă.
Robot Turtles
Bazele programării se pot pune și analog, fără circuite, aplicații sau module animate de baterii. Robot Turtles se bazează pe o tablă și cărți de joc, pentru a îi iniția pe copii în tainele algoritmilor și secvențelor de programare.