Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România. Cine era actrița cu care a avut o relație pasională?

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 24.05.2024 - 08:54
Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România - Foto: Facebook/Studiourile Buftea
Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România - Foto: Facebook/Studiourile Buftea
antonelli
antonelli
ursula
ursula
belmondo
belmondo

Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România. Marele actor francez a fost protagonistul filmului „Mirii anului II”, realizat în studiourile de la Buftea, în 1970. Dar timpul petrecut aici de cel supranumit Bébel a fost „condimentat” de o toridă poveste de amor.

SHARE

Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România. Marele actor francez a petrecut nu mai puțin de șase luni filmând la Buftea pentru pelicula „Mirii anului II”, pe parcusrul anului 1970. Tot cu acea ocazie, legenda cinematografiei mondiale avea o relație fierbinte cu una dintre marie frumuseți ale vremii, în timp ce în film primea replica și de la viitoarea sa iubită.

Peripețiile lui Jean-Paul Belmondo în România. Cine era actrița cu care a avut o relație pasională?

În anii 60, odată cu relativa relaxare a politicii regimului comunist de la Bucuești, autoritățile au permis derularea unui adevărat val de producții și coproducții internaționale în țară.

Scopul era propagandistic, dar și pentru promovarea imaginii studiourilor de la Buftea, inaugurate în 1957. Așa au ajuns în București nume legendare ale cinematografiei mondiale, de la Kirk Douglas și Orson Welles, la Jack Lemmon și Jean-Paul Belmondo.

Dintre ei, doar Welles și Belmondo aveau să filmeze efectiv în pelicule ce au rulat pe marile ecrane.

Dacă Welles a apărut în „Bătălia pentru Roma”, filmat în 1968, doi ani mai târziu a venit rândul marelui actor francez, supranumit Bébel, să devină vedeta unui film turnat la Buftea, „Mirii anului II”.

Citește și: VIDEO Când a venit Orson Welles în România? Ce film a făcut? A jucat regizat de Sergiu Nicolaescu

Deja, Belmondo era în plină glorie artistică, multe din prestațiile sale vrăjindu-i și pe români, care puteau vedea filmele acestuia în cinematografe, la acea vreme.

Laura Antonelli, în „Mirii anului II” - Foto: Facebook/Studiourile Buftea

Printre ele s-au numărat „Ciociara” (1960), unde a ajucat alături de superba Sophia Loren, sub bagheta lui Vittorio De Sica, „Cartouche” (1962), „Omul din Rio” (1964), Borsalino (1970) și multe altele.

Aureolat de această reputație, Belmondo a sosit în România, unde filmările pentru „Mirii anului II” („Les Mariés de l'an II”, în franceză”, regizat de Jean-Paul Rappeneau au durat nu mai puțin de 6 luni. 

Producția a fost plină de peripeții, durata sa fiind cu nouă săptămâni peste termenul stabilit, aşa că, de supărare, francezii nu au trecut pe genericul realizat doar în limba lui Voltaire, nicun nume de artist român care a jucat în film

Pelicula se dorea un western în stil franțuzesc, un film de aventuri pe fundal istoric, plin de umor, cu acţiunea plasată în timpul Revoluţiei Franceze din 1789 şi imediat după aceea.

Distribuţia a inclus numai actori de primă mână, precum Jean-Paul Belmondo, Marlène Jobert, Sami Frey, Laura Antonelli, Michel Auclair sau Pierre Brasseur.

Filmările exterioare au loc în vara anului 1970 la Braşov, Feldioara şi în împrejurimi, precum şi în Bucureşti.

Citește și: Aventurile lui Belmondo la București. Exasperat că românii întârzie la filmări, i-a pedepsit drastic

Filmările din studiourile Buftea au utilizat platoul exterior construit pentru filmul lui René Clair, „Serbările galante“, care fusese folosit şi de Sergiu Nicolaescu la „Dacii“ şi „Mihai Viteazul“.

În documentarul  „Itinéraire d'un acteur gâté“ („Itinerariul unui actor răsfăţat“), realizat de „L'Express“, Belmondo a vorbit despre experienţa trăită în România.

Ursula Andress, prima „fată Bond”, din prima peliculă a celebrei serii cu James Bond - Foto: Profimedia Images

„Mi-au plăcut întotdeauna filmele de epocă. Regret chiar că nu am făcut mai multe. Cât despre «Mirii anului II», îmi amintesc în special faptul că am petrecut şase luni în România! Teribil.

Multe din scenele pe care le-am avut de filmat erau amuzante: alunecarea de pe acoperiş, săritura de pe trăsură. Dar, totuşi, şase luni în România?!

În plus, Jean-Paul Rappeneau era foarte exigent, meticulos, mai ales în privinţa textului. Era dificil pentru mine. Nu-mi place să lucrez într-un cadru atât de rigid. La fel ca mine erau şi Pierre Brasseur, Michel Auclair.

Dar Jean-Paul era foarte drăguţ, foarte răbdător cu noi. (râsete)”, a mărturisit cel pe care francezii l-au alintat Bébel, scrie adevarul.ro..

Pe lângă pleiada de actori francezi și italieni, câţiva interpreţi români au fost distribuiţi de Jean-Paul Rappeneau în roluri episodice: Matei Alexandru, Şerban Cantacuzino, Constantin Băltăreţu, Marius Pepino, Simion Negrilă, Sabin Făgărăşanu, Alexandru Lungu, George Mihăiţă, Geo Costiniu, dr și debutanta Julieta Szöny. 

„A fost extraordinar, dar mi-a fost mai greu pentru că era o scenă în care trebuia să dau cu pumnii şi cu picioarele în el şi eu nu îndrăzneam.

Şi el spunea „Dă, dă cu toată puterea!“ şi îmi lua mâinile ca să-mi arate cum să lovesc”, a povestit pentru dilemaveche.ro, actrița cunoscută cel mai bine de români din rolul Adnana din „Toate pânzele sus”.

Dar, în acea perioadă, Belmondo trăia o explozivă poveste de dragoste cu una dintre marile frumuseți ale timpului, actrița Ursula Andress.

Citește și: Julieta Szönyi, actrița din „Toate pânzele sus”: „Frumusețea m-a încurcat”. Se retrage la 40 de ani

Ea își cîștigase faima fiind prima „fată Bond” din primul film al celebrei serii cu James Bond, „Dr. No” (1962), în care rolul superspionului britanic a fost jucat de Sean Connery.

Belmondo cu Laura Antonelli, în „Mirii anului II” - Foto: Facebook/Studiourile Buftea

Paul Fister, unul dintre cascadorii care au participat la fimările pentru „Mirii anului II” și-a adus aminte că atunci când Ursula îl vizita, nimeni și nimic nu mai exista pentru Belmondo.

În schimb, după plecarea acesteia, devenea un tip de treabă, fiind nedezlipit de echipa de cascadori români, el însuși fiind boxer în tinerețe și făcându-și singur aproape toate cacadoriile.

„Eu am venit direct de pe platourile de la «Mihai Viteazul». Pentru că n-aveam treabă la post-sincron, Sergiu Nicolaescu m-a lăsat să lucrez cu francezii.

Cert e că noi, cascadorii, am fost foarte apreciaţi, Claude Carliez a şi spus la un moment dat că francezii sunt cascadori extraordinari, dar românii sunt formidabili. De altfel, băieţii noştri care au fugit în Franţa au putut să lucreze tocmai datorită lui.

Ne-am înţeles bine şi cu actorii, stăteam de câte ori aveam ocazia cu Pierre Brasseur sau chiar cu Belmondo. El era combinat pe vremea aia cu Ursula Andress. Când venea ea în ţară, nu mai băga pe nimeni în seamă Jean-Paul.

Cum pleca Ursula, nu se mai dezlipea de noi. Mai mergeam şi prin diverse localuri, unde nu se jena să stea chiar şi cu picioarele pe masă. Un om de viaţă! Şi avea aptitudini reale de sportiv, măi nene, şi-a cam făcut singur toate cascadele“, a povestit Paul Fister pentru Weekend Adevărul. 

Dar, fapt interesant, relația profesională pe care Belmondo a avut-o la filmări cu una dintre actrițe s-a transformat ulterior într-o relație pasională.

Cum el și Ursula Andress s-au despărțit în 1972, actorul a trecut imediat la Laura Antonelli, pe care a cunoscut-o chiar la Buftea, unde actrița italiană a interpretat unul dintre rolurile principale.

Citește și: Ion Dichiseanu, adevăratul Don Juan al filmului românesc. A fost iubitul unei dive mondiale

Cunoscută pentru aparițiile ei dezinhibate din filme, dintre care faimoase sunt „Malizia” (1973), regizat de Salvatore Samperi și „Inocentul” (1976), în regia lui Luchino Visconti, Laura Antonelli a fost iubita ui Belmondo timp de 8 ani, până în 1980.

Poate că „semințele” acestei relații au fost puse chiar aici, în 1970, la filmările de la Buftea, căci relația dintre cei doi n-a fost, cu singuranță, nici întâmplîtoare, nici doar o aventură de-o vară.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te