De la canalele de streaming pe care poți vedea filme și seriale, până la site-uri de pariuri sportive precum Baumbet, toate platformele înregistrează un număr tot mai mare de utilizatori.
Media digitală poate transporta utilizatorii în locuri noi, permițându-le să creeze legături cu oameni din întreaga lume. În câteva secunde, consumatorii se pot conecta cu creatori de conținut, consilieri de încredere, comunități și experiențe noi. Pentru tot mai mulți oameni, în 2023, aceste spații digitale reprezintă o parte foarte reală a vieții lor, care le susțin nevoile sociale și emoționale.
Un raport despre tendințele media digitale
Pentru a afla cum interacționează oamenii cu media digitală și cu ofertele de divertisment, compania Deloitte a chestionat 2.020 de consumatori din SUA cu vârsta minimă de 14 ani, pentru raportul „Tendințele media digitale”. S-a constatat că schimbările care afectează industria mass-media și divertisment (M&E) sunt ghidate de realitățile combinate online și offline.
Reprezentanții companiei amintite au încercat să găsească răspunsuri la întrebarea: care sunt implicațiile pentru companiile de M&E, pe măsură ce oamenii caută mai multă interacțiune, imersiune și valoare din activitățile lor media digitale?
Concluziile sondajului au oferit cinci perspective care îi pot ajuta pe directorii din industrie să construiască strategii eficiente.
Tinerii socializează mai mult online decât fizic
Generația Z și milenialii se conectează foarte ușor la tot ce presupune mediul online. Pentru mulți, media digitală nu reprezintă doar pentru divertisment. Ea poate oferi utilitate și promovează comunitatea. Generațiile mai tinere gravitează către experiențe interactive și sociale prin care pot evada în alte lumi.
Aproximativ o treime din consumatorii intervievați consideră că experiențele online sunt înlocuitori semnificativi pentru experiențele fizice. Același lucru este simțit de jumătate din generația Z (născuți între 1997 și 2009) și din millennials (născuți între 1983 și 1996). Aproape jumătate (48%) din generația Z și millennials spun că petrec mai mult timp socializând cu alții în Social Media decât în lumea fizică, iar 40% spun că socializează mai mult în jocurile video decât în lumea „reală”.
Social Media s-au transformat în ghid tv
Mai mult de jumătate dintre consumatorii chestionați – și aproape trei sferturi dintre generația Z și millennials – urmăresc adesea o emisiune TV sau un film pe un serviciu de streaming video după ce au auzit despre ele pe rețelele sociale.
Astfel, companiile specializate pe media și divertisment își perfecționează strategiile de promovare pentru a ajunge la un public mai larg prin intermediul Social Media și oferă tot felul de concursuri pentru a crea și mai mult entuziasm în jurul produselor.
Serviciile de streaming video devin prea scumpe
Pe măsură ce comportamentele media digitale continuă să evolueze, furnizorii de streaming video se pot confrunta cu mai multe provocări. Pentru Gen Xers (născuți între 1966 și 1982) și respondenții mai în vârstă, vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor acasă rămâne o formă dominantă de divertisment. Cu toate acestea, consumatorii din întreaga generație își exprimă frustrarea față de creșterea costurilor. Oamenii reevaluează ceea ce primesc pentru timpul și banii lor și se adaptează în consecință.
Aproximativ jumătate dintre consumatori spun că plătesc prea mult pentru serviciile de streaming video la cerere, iar aproximativ o treime intenționează să reducă numărul de servicii la care sunt abonați.
Succesele la jocurile video cresc încrederea de sine
Pentru generațiile mai tinere, vizionarea de emisiuni TV și filme acasă s-ar putea să nu fie activitatea preferată de altădată. Oamenii au mai multe variante și par gata să își evalueze opțiunile de divertisment digital în funcție de tipurile de satisfacții pe care le oferă acestea.
Majoritatea jucătorilor spune că reușitele dintr-un joc video le cresc încrederea în sine. Aproximativ o treime dintre jucători spun că se simt mai bine în privința imaginii lor de sine atunci când joacă jocuri video și mulți sunt de acord că jocurile video le permit să simtă că fac parte din poveste. Pe măsură ce mai mulți utilizatori participă la jocuri – în special prin lumi multiplayer sociale – multe mărci și agenții de publicitate manifestă un interes crescut pentru acest mediu.
Creatorii de conținut sunt importanți pentru branduri
Pentru mulți consumatori, creatorii de conținut nu sunt doar animatori, ci ghizi și surse de încredere. Urmăritorii lor se bazează adesea pe ei pentru recenzii despre produse și sfaturi de cumpărare.
De exemplu, aproape jumătate dintre consumatorii chestionați spun că, dacă un creator online în care au încredere a revizuit produsul unei mărci, este mai probabil să aibă încredere în acel brand. Aceste sentimente sunt deosebit de puternice pentru generația Z și milleniali, răspunsurile lor demonstrând importanța parteneriatelor cu creatorii de mărci pentru construirea de relații cu generațiile mai tinere.