Un buldog a murit în avion, după ce a fost mutat de la clasa I, la a II-a. Patrupedul a decedat pe un zbor Alaska Airlines de la New York la San Francisco, la începutul acestui an, după ce animalul și stăpânul său au fost mutați de la clasa întâi la clasa a doua chiar înainte de decolare, se susține într-un proces pe care proprietarul animalului l-a intentat companiei aviatice.
Un buldog a murit în avion, după ce a fost mutat de la clasa I, la a II-a. A fost intentat proces
Reclamantul, Michael Contillo, susține în plângerea sa că buldogul lui francez de aproape patru ani, Ash, a murit „ca o consecință directă și previzibilă a comportamentului ilicit” al companiei aeriene, după ce a fost mutat într-o altă parte a avionului.
Contillo a cumpărat locuri la clasa întâi pentru el și tatăl său la un zbor din februarie 2024, astfel încât cei doi buldogi francezi ai săi să se poată îmbarca mai devreme și să aibă mai mult spațiu, se afirmă în plângere, care a fost depusă la Curtea Superioară din San Francisco County pe 16 octombrie, conform CBS News.
Odată cu achiziționarea biletelor, Contillo a rezervat un loc la clasa întâi pentru ambii câini, contra sumei suplimentare de 100 de dolari fiecare, conform datelor din proces.
Citește și: Aplicația care te ajută să comunici cu pisica ta. Descifrează mai multe tipuri de mieunat
Acesta susține că, deși transportoarele câinilor săi respectau politicile companiei aeriene, chiar înainte ca avionul să se pregătească de decolare, personalul companiei aeriene le-a cerut lui și tatălui său să se mute din rândul al patrulea al clasei I, într-unul de la clasa a II-a, „din motive de siguranță”.
Contillo a protestat, spunând că mutarea câinilor îi va face „foarte anxioși”, ceea ce va duce la probleme „extrem de periculoase” de respirație și de inimă, potrivit plângerii. El mai susține că a spus personalului că schimbarea ar putea fi letală pentru patrupede.
Procesul susține că noile locuri ale celor doi le-au oferit câinilor mai puțin spațiu pentru a respira și că angajații companiei aeriene le-au ignorat îngrijorările.
Ash, câinele care a murit, „a început să respire foarte repede și greu, cu o anxietate vizibilă” chiar înainte de decolare, conform procesului.
Compania aeriană i-a spus lui Contillo că transportorul câinelui trebuie să fie închis, iar acesta s-a conformat solicitării.
Contillo a declarat că a observat că Ash nu se mai mișca, dar că a trebuit să aștepte ca avionul să urce la o anumită altitudine înainte de a-și putea verifica animalul de companie.
În momentul în care Contillo a aterizat în San Francisco, Ash era deja rigid, ceea ce sugerează că murise cu câteva ore mai devreme, se susține în plângerea din proces.
„Întregul echipaj de zbor, inclusiv pilotul, a coborât din avion și nu a arătat nicio compasiune pentru pierderea câinelui reclamantului.
Nimeni nu s-a oprit pentru a-și arăta îngrijorarea, pentru a oferi condoleanțe sau pentru a arăta cea mai mică urmă de compasiune”, se mai afirmă în documentele înaintate judecătorilor.
Citește și: De ce le place câinilor să se tăvălească în excremente? Cele de castor miros înfiorător!
Înainte de zbor, Contillo a evaluat cei doi câini, iar ambii au fost considerați apți de zbor, se mai afirmă în proces, menționându-se că Ash era „un câine foarte sănătos și activ, fără antecedente de boli sau intervenții chirurgicale”.
Contillo, care pune moartea câinelui său pe seama schimbării „nejustificate” a locurilor de către compania aeriană, a dat în judecată Alaska Air pentru încălcare de contract, neglijență, angajare și supraveghere neglijente și provocarea neglijentă a stresului emoțional. El solicită daune financiare care vor fi stabilite în cadrul procesului.