7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit?

DE Alin Crișan | Actualizat: 25.01.2024 - 19:49
7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit? - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit? - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit? - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit? - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ

7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Podul face parte din aceasta și este esențial pentru răspunsul flancului sud-estic al NATO în cazul unei amenințări militare.

SHARE

Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu a anunțat că alocă 7 milioane de euro pentru studii de fezabilitate și pentru un proiect de construire a unui nou pod feroviar și rutier peste Dunăre între Ruse și Giurgiu.

7.000.000 € pentru proiectul unui nou pod între România și Bulgaria. Unde va fi construit?

Finanțarea provine din cadrul mecanismului militar "Conectarea Europei", care este principalul instrument de finanțare pentru rețeaua transeuropeană de transport. Podul face parte din aceasta și este esențial pentru răspunsul flancului sud-estic al NATO în cazul unei amenințări militare.

Citește și: România și Moldova, legate de 4 noi poduri peste Prut, unul la nivel de autostradă. Când vor fi gata

Proiectul aprobat prevede construcția unui pod de 2 000 de metri lungime și a infrastructurii de acces la acesta pe o lungime de aproximativ 15 kilometri pe partea română și bulgară.

Proiectul va îmbunătăți atât mobilitatea civilă, cât și cea militară în România și Bulgaria și va elimina un blocaj existent la punctul de trecere a frontierei, unde se formează în prezent coloane de camioane lungi de kilometri.

Finanțarea acordată de Comisia Europeană va fi destinată doar proiectării instalației și accesului la aceasta. Bulgaria și România vor trebui să asigure finanțarea pentru construcția podului.

Există mai multe surse posibile - aplicarea la diverse programe europene, precum și la cele ale NATO, împrumuturi sau asigurarea de bani de la buget. Ideea construirii unui al doilea pod peste Dunăre la Ruse a fost lansată în urmă cu zece ani de premierul de atunci, Boyko Borissov.

Inițial, românii au insistat ca facilitatea să fie într-un alt loc între cele două maluri ale Dunării. 

După izbucnirea războiului din Ucraina și poziția NATO de a asigura infrastructura de transport și feroviară pentru deplasarea rapidă a trupelor și echipamentelor de-a lungul flancului sud-estic, Bucureștiul și-a schimbat poziția privind amplasarea celui de-al treilea pod.

Săptămâna trecută, la întoarcerea din SUA, ministrul militar, Todor Tagarev, a anunțat că în Bulgaria vor fi construite infrastructuri în valoare de 6 miliarde de euro pentru nevoile NATO și civile.

Citește și: Ce amendă riscă cei care nu plătesc taxa de pod de la Fetești. Autoritățile îi taxează la sânge

Potrivit spuselor sale, atât banii din fondurile UE, cât și din programele Alianței ar putea fi folosiți pentru a cofinanța aceste proiecte. Prioritatea va fi acordată construcției de drumuri, căi ferate, conducte de petrol, depozite și clădiri de cazare, a adăugat Tagarev.

Șeful Apărării, amiralul Emil Eftimov, a adăugat că construcția autostrăzii între Burgas și Varna este o prioritate cheie pentru NATO, ca parte a coridorului de transport VIII Duras - Varna și a construcției coridorului de la Constanța la Salonic. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te