"A fost lansată licitaţia pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni. Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui şablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitaţii pe infrastructură rutieră", a afirmat Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook.
El a menţionat că pe acelaşi tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitaţiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, Bucureşti-Alexandria sau Bucureşti-Târgovişte şi pentru autostrada Făgăraş-Braşov.
"Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în acelaşi timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul.
În plus, implicarea autorităţilor locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat şi susţinut prin plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului", a explicat ministrul Transporturilor.
Citește și: Economia Germaniei depăşeşte declinul provocat de pandemie. Plus de 3,7%
Planul prevede cuntinuarea drumului către Bistriţa şi Baia Mare
Potrivit lui Drulă, "planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistriţa şi spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej".
"Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor şi în proiecte începute bine, care se termină cu bine", a conchis Drulă, ataşând şi o hartă, despre care a precizat că este doar un draft şi nu reprezintă traseul final.