La nivelul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată de blocarea temporară Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale.
”Blocajul este cel mai mare din istorie şi a survenit marţi 23 martie în urma eşuării Evergreen, cel mai mare cargo din lume care măsoară 400 metri lungime, cântăreşte 220 mii tone şi a blocat canalul Suez pe întreaga sa lăţime. În ciuda eforturilor permanente ale autorităţilor egiptene, nava nu a putut fi mişcată şi nu se ştie când va fi remediată situaţia”, a transmis Animals International, informează news.ro.
Rețeaua Confucius. Cum a pătruns în școlile românești propaganda comunistă chineză sub acoperire
”Cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”
Directorul organizaţiei, Gabriel Păun, afirmă că situaţia riscă să devină ”cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”.
”Situaţia în Suez este critică şi riscă să devină cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii care implică animale vii. Dacă animalele rămân fără apă şi hrană atunci vor începe să se împingă unele în altele şi vor muri toate. A fost cazul celor 14.800 de oiţe din România de pe vaporul Trust 1 în drum spre Iordania acum câţiva ani. Toate au murit când nava a rămas fără apă de băut", a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.
VIDEO O altă stare de urgență: violența în familie. 27.000 de cazuri în 2020. 2021 va fi mai rău?
Cele zece nave cu animale din România au plecat din portul Midia
Cele 10 vapoare identificate de Animals International care au plecat din portul Midia încărcate cu animale cu destinaţii care includ traversarea canalului Suez sunt: Sea Star Livestock, Dragon, Harmony Livestock, Lady Maria, Jersey, Al Farouk, Britta K, Lady Rasha, Mariona Star şi Taiba.
Organizaţia atrage atnţia că România este deja în vizorul Comisiei Europene care a constatat numeroase deficienţe în portul Midia.
"Tragedia de la Midia, din noiembrie 2019, când vaporul Queen Hind s-a răsturnat, omorând peste 14.500 de animale a traumatizat o lume întragă care a văzut imaginile ce nu fac cinste ţării noastre. Singura şansă să evităm o situaţie şi mai gravă este ca România să suspende imediat exportul cu animale vii, să cheme înapoi toate vapoarele cu animale care aşteaptă intrarea în Suez şi să înceapă cu această ocazie exportul de carne în loc de animale vii. Ar fi un comerţ care ar anula suferinţa inutilă a animalelor şi ar fi mai rentabil economic pentru România", a a mai declarat Păun.
Animals International solicită ANSVSA să suspende exportul de animale vii către ţări terţe şi să cheme înapoi toate vapoarele care sunt deja în apropierea canalului Suez.