Facebook te urmărește chiar dacă nu ai activat geolocalizarea

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 18.12.2019 - 15:32

Facebook a recunoscut că strânge informaţii despre locul unde se află fiecare dintre utilizatorii săi în permanenţă, din raţiuni de securitate şi în scopuri publicitare, indiferent dacă aceştia au activat sau nu geolocalizarea pe dispozitivele lor.

SHARE

”Chiar dacă cineva nu îşi activează datele de localizare, Facebook poate totuşi să determine parţial amplasamentul lor, datorită informaţiilor pe care le furnizează prin diferitele activităţi şi conexiunile lor la diferitele noastre servicii”, afirmă Facebook într-o scrisoare trimisă către doi senatori americani pe 12 decembrie şi postată marţi pe Twitter, transmite miercuri AFP

Democratul Chris Coons şi republicanul Josh Hawley au adresat gigantului reţelelor sociale o scrisoare în urmă cu aproape o lună pentru a cere informaţii despre modul în care acesta colectează acest tip de date.

”Suntem preocupaţi de eventualitatea că Facebook ar putea să nu le ofere utilizatorilor săi nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii îl lasă să se înţeleagă”, au scris senatorii, înainte de a adresa întrebări directe.

”Facebook recunoaşte” a reacţionat Josh Hawley marţi, partajând un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii.

”Chiar dacă vă dezactivaţi opţiunea <<position>>, ei continuă să vă urmărească amplasamentul pentru a face bani (trimiţându-vă reclame)”, adaugă senatorul. ”Nu aveţi control asupra informaţiilor voastre personale. (…) De aceea Congresul trebuie să acţioneze”, mai spune el.

În SUA, doar statul California a ratificat o lege privind protecţia vieţii private şi a datelor personale ale consumatorilor. Numeroşi reprezentanţi cer o lege federală pe această temă. În răspunsul trimis senatorilor, Facebook aminteşte că datele de localizare le permit utilizatorilor să partajeze locul unde se află sau să efectueze căutări într-un anumit perimetru. Aceste informaţii ”ne ajută să trimitem conţinuturi mai adecvate şi să îmbunătăţim mesajele publicitare”, arată reţeaua.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te