FOTO Regele Charles scapă de gropile de la Viscri. Drumul spre casa sa, modernizat cu 24.000.000 lei

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.09.2022 - 17:09
Regele Charles la Viscri - FOTO: Pro TV
Regele Charles la Viscri - FOTO: Pro TV
Modernizarea și reabilitarea DJ 104 L Dacia – Viscri – Buneşti. / Foto: brasovmetropolitan.ro
Modernizarea și reabilitarea DJ 104 L Dacia – Viscri – Buneşti. / Foto: brasovmetropolitan.ro
Modernizarea și reabilitarea DJ 104 L Dacia – Viscri – Buneşti. / Foto: brasovmetropolitan.ro
Modernizarea și reabilitarea DJ 104 L Dacia – Viscri – Buneşti. / Foto: brasovmetropolitan.ro

Regele Charles al III-lea al Marii Britanii poate ajunge mult mai lin la casa sa din satul Viscri. Drumul județean DJ104 L Dacia – Viscri - Bunești a fost reabilitat cu fonduri europene. Lucrările au costat peste 24 de milioane de lei și au durat aproape opt luni.

SHARE

Modernizarea și reabilitarea DJ 104 L Dacia – Viscri – Buneşti este aproape gata. Două tronsoane rutiere, cel cuprins între satul Dacia şi intrarea în satul Viscri şi cel de la ieşirea din Viscri spre Buneşti, au fost finalizate şi recepţionate în cursul anului trecut, iar joi, 28 septembrie, s-a declanșat procedura de recepție la terminarea lucrărilor pentru modernizarea segmentului situat în intravilanul satului Viscri, în lungime de 761 de metri.

Executantul lucrării a fost firma SC Viaduct SRL din Odorheiu Secuiesc, valoarea totală a contractului fiind de 3.091.549,69 lei. Perioada de execuție a lucrărilor, conform contractului inițial, a fost de 6 luni, iar lucrările s-au realizat în 7,6 luni, conform graficului de execuție. Prelungirea duratei de execuție a fost cauzată de perioada de timp nefavorabil şi a exceptat perioadele de sistare datorate sezonului rece și cele în care s-a executat descărcarea arheologică, relatează brasovmetropolitan.ro.

Citește și: FOTO Două mașini, transformate în mormane de fiare pe DN 1, la Timișul de Jos. Un șofer a murit

Drumul din Viscri, reabilitat cu pavele abnorme din bazalt și borduri din piatră fasonată

Contractul de lucrări pentru segmentul rutier din Viscri a inclus refacerea drumului principal din sat, respectând cerinţele stabilite prin avizul Direcţiei pentru Cultură Braşov din punctul de vedere al soluţiei tehnice şi al materialelor folosite, având în vedere că Viscri are statutul de sit rural UNESCO.

Astfel, partea carosabilă a fost alcătuită din pavele abnorme din bazalt, cu o înălţime de 11-13 cm, montate într-un strat de nisip cu o grosime de 3-5 cm. Pietruirea existentă a fost consolidată cu lianţi hidraulici speciali, carosabilul fiind încadrat cu borduri din piatră fasonată, iar acostamentele s-au realizat din piatră spartă, în spatele bordurilor.

Citește și: VIDEO Care sunt cele mai bune și cele mai proaste cauciucuri de iarnă pentru mașinile mici

Șanțurile au fost pavate cu piatră naturală, fiind utilizate pavele din bazalt rostuite cu mortar. Podețele tubulare care asigură accesul în curți s-au construit prin acoperirea cu pământ a tuburilor şi a timpanelor, pentru încadrarea în peisagistica locului şi respectarea avizului Comisiei de Cultură. De asemenea, s-au realizat un podeț dalat, alei de acces și racordări la drumuri construite din piatră spartă şi balast, fiind semnalizată restricția de viteză de 25 km/h în intravilanul satului Viscri. 

Proiectul „Modernizare și reabilitare DJ 104 L Bunești – Viscri – Dacia (15,06 km)”, în valoare totală de 24.495.058,94 lei, a fost finanţat iniţial în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală, iar în anul 2018 a fost preluat în Programul Operaţional Regional 2014-2020 – Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te