Aderența corectă pe zăpadă, gheață și carosabil ud este vitală în sezonul rece. Dar care anvelopă de iarnă este cea mai bună? La această întrebare încearcă să răspundă, în fiecare an, specialiștii ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), organizând teste cu o paletă largă de cauciucuri de iarnă existente pe piață, în aceleași condiții și montate pe același tip de automobil.
Pentru a veni în întâmpinarea șoferilor cu mașini de clasă mică, precum Volkswagen Polo, Dacia Logan, Renault Clio, Kia Rio, Opel Corsa sau Toyota Yaris, anul acesta, ADAC a testat 16 mărci și modele de pneuri de iarnă cu dimensiunea 185/65 R15 88 T (până la 190 km/h). Mașina folosită în teste a fost un Volkswagen Polo.
Patru anvelope de iarnă au obținut calificativul „Recomandat”
În urma testului ADAC 2022, din cele 16 tipuri de anvelope de iarnă 185/65 R15 88 T, patru au luat punctaj foarte bun, obținând calificativul „Recomandat”. Este vorba despre Continental Winter Contact TS 870, Goodyear UltraGrip 9+, Semperit Speed Grip 5 și Michelin Alpine 6, cu note finale de „2,2” și „2,3”.
Apoi, șapte modele de cauciucuri de iarnă, BF Goodrich G-Force Winter 2, Vredestein Wintrac, Bridgestone Blizzak LM005, Maxxis Premitra Snow WP6, Firestone Winterhawk 4, Nexen Winguard Snow G3 și AVON WT 7 Snow, cu note finale între „2,7” și „3,5”, au primit calificativul „Satisfăcător”. În funcție de profilul individual de conducere și nivelul de precipitații/temperaturi din zonă, însă, o anvelopă cu calificativul „Satisfăcător” (și, de obicei, mai ieftină) se poate dovedi a fi recomandabilă, conform ADAC.
Trei pneuri din cele 16 testate, Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 și Barum Polaris 5, cu note între „3,6” și „3,9”, au primit calificativul „Suficient”.
Rezultatele detaliate ale testului ADAC 2022 pentru cauciucurile de iarnă 185/65 R15 le puteți vedea AICI.
Două tipuri de cauciucuri de iarnă chinezești, declarate „pericol public”
Alarmant, două tipuri de cauciucuri de iarnă chinezești, Imperial Snowdragon HP și Wanli SW611, s-au comportat atât de prost în testele ADAC, mai ales pe carosabil umed, încât au primit calificativul „Inadecvat”.
Cele două modele de anvelope de iarnă fabricate în China au rezultate extrem de slabe pe umed. Distanțele de frânare pe asfalt ud sunt un exemplu al punctelor slabe ale acestora.
Dacă în cazul Bridgestone Blizzak, care, la această tipodimensiune, potrivit ADAC, are cel mai bun comportament la frânare pe carosabil ud, VW-ul Polo de test s-a oprit după 36,2 metri de la o viteză de 80 km/h, aceeași mașină încălțată cu Imperial Snowdragon HP a înregistrat o distanță de frânare cu peste 9 metri mai mare. Iar Polo-ul cu Wanli SW611 s-a oprit cu 11 metri mai departe decât Polo-ul cu Bridgestone Blizzak.
Altfel spus, când mașina cu cele mai eficiente gume de iarnă la frânarea pe ud este deja pe loc, acul vitezometrului mașinii de test cu Wanli SW611 arată încă 39 km/h. Sfatul inginerilor ADAC: „Stai departe de aceste cauciucuri!”.