România nu are încă 1.000 km de autostradă, alții unesc Germania și Danemarca pe sub Marea Baltică

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.10.2020 - 13:20
Fehmarnbelt Tunnel / Foto: cnn.com
Fehmarnbelt Tunnel / Foto: cnn.com

Până în 2029, Fehmarnbelt Tunnel va conecta Germania și Danemarca pe sub Marea Baltică. Cu o lungime de aproape 18 kilometri, acesta va fi cel mai lung tunel rutier și feroviar subacvatic din lume și va coborî până la o adâncime maximă de 40 de metri.

SHARE

Fehmarnbelt Tunnel va traversa strâmtoarea Fehmarn, situată între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland și va fi o alternatvă la feribotul care face legătura în momentul de față între porturile din Puttgarden (Germania) și Rødby (Danemarca).

Conform estimărilor, dacă traversarea cu feribotul durează circa 45 de minute, Fehmarnbelt Tunnel va fi străbătut în aproximativ 10 minute cu mașina și în șapte minute cu trenul.

Directorul tehnic al companiei Femern A/S, care se ocupă de acest proiect, a declarat că ”dacă, astăzi, o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg durează circa 4,5 ore, când tunelul va fi gata va dura 2,5 ore. Astăzi, mulți oameni zboară între cele două orașe, dar în viitor va fi mai rapid cu trenul”.

Citește și:

FOTO & VIDEO Pod pe Centura București, construit cu 80 de metri pe an. 25% din lucrare, finalizată

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te