„Drumurile morții” din UE sunt în România. Suntem pe locul 1 la decese în accidente și nu trebuie să ne mirăm.
Pe lângă infrastructura rutieră precară și șoferii vitezomani sau certați cu legea mai ales când vine vorba despre depășiri, 40% dintre autovehiculele controlate în trafic anul trecut de RAR circulau cu defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase.
Citește și: „Drumurile morții” din UE sunt în România. Suntem pe locul 1 la decese în accidente. Bulgaria, pe 2
40% dintre șoferii români sunt inconștienți. Circulă cu mașini cu defecțiuni tehnice majore
Inspectorii RAR au verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în 2024, 89.520 de vehicule la nivelul întregii țări și au constatat că 40,01% aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme.
Potrivit RAR, cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (24,51%), emisiile poluante (18,91%), punți, jante, anvelope și suspensie (11,29%), vizibilitate (11,23%) și șasiu și elemente atașate șasiului (10,40%).
Citește și: Avertismentul RAR, pentru șoferii care își repară mașinile la „mecanicul din colț”. Bani aruncați!
Peste 4.000 din autovehiculele controlate de RAR în trafic aveau probleme cu frânele
Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,12% dintre vehiculele controlate și în 1,68% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție.
„În urma verificărilor s-au identificat deficiențe din sfera poluării la 6.380 de vehicule dintre cele controlate. Inspectorii RAR au identificat în trafic și vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcție sau la punți și fuzete.
În cazul a 5.522 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.
Citește și: Dosar de corupție uriaș, pentru ITP pe „neve”, la RAR Vaslui. 8 inculpați, trimiși în judecată
Aproximativ 2,2% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, pe parcursul anului 2024, au fost aplicate 27.032 de sancțiuni, au fost retrase 22.892 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 341 de vehicule și 304 ITP-uri au fost anulate', se arată în comunicat.
Peste 1.500 de autovehicule verificate în București-Ilfov prezentau pericol iminent de accident
În București și județul Ilfov au fost verificate, în perioada menționată, 6.655 de vehicule. Dintre acestea, 69,2% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte iar 1.539 (23,13%) prezentau pericol iminent de accident.
Din totalul autovehiculelor oprite, în 17,73% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 5,6% aveau probleme legate de identificare și 4% aveau ITP fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră în această regiune au fost aplicate 4.054 de amenzi contravenționale și au fost retrase 3.649 de certificate de înmatriculare.
În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară, precizează sursa citată.
'Atragem atenția că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni', se mai arată în documentul citat.