Nu a durat decât un an ca japonezii să transpună în versiune de stradă spectaculosul Mazda Kai Concept prezentat anul trecut, în octombrie, la Salonul de la Tokyo. Per ansamblu, noua Mazda3 etalează un limbaj de design Kodo matur și extrem de agresiv, liniile și ondulațiile subtile ale caroseriei punând accentul pe fluiditate prin schimbarea luminii și a reflexiilor. Dar în timp ce hatchback-ul este mai dinamic, sedanul merge pe o notă mai elegantă.
Habitaclul completează filozofia exteriorului, totul fiind croit în jurul șoferului și a pasagerilor. Iar Mazda spune că a îmbunătățit în mod dramatic atributele de condus fundamentale ale mașinii, astfel încât accelerarea, virarea și frânarea să se simtă cât mai natural.
În ceea ce privește paleta de motorizări, pe lângă cele mai noi unități Skyactiv-G (benzină) și Skyactiv-D (diesel), noua Mazda3 va pune în premieră la treabă noua și revoluționara unitate Skyactiv-X, un benzinar care nu pornește tradițional, prin scânteie, ci prin compresie, ca un diesel.
Cu peste 6 milioane de unitățiˡ vândute de la debutul său din 2003, Mazda3 este un model strategic la nivel global pentru Mazda, care a determinat creșterea companiei atât din perspectiva mărcii, cât și a afacerii.