La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Divizia specializată pe producţia de vehicule electrice va avea numele de cod "Ampere", separată de divizia ce va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, având numele de cod "Horse".
Acordul semnat marţi reprezintă un pas important în eforturile îndelungate ale producătorului auto francez de a separa divizia de motoare pe combustie într-o companie.
Societatea mixtă va avea 19.000 de angajaţi la 17 fabrici şi trei centre de cercetare-dezvoltare (R&D), iar acordul final şi lansarea noii companii ar urma să aibă loc în 2023, au anunţat cei doi producători auto.
Acordul preliminar cu Geely, pe care Renault l-a negociat în ultimele cel puţin trei luni este non-angajant, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, relatează Agerpres.
Citește și: VIDEO Test Mazda CX-5 - Japonezii câștigă pariul termic al motorului cu cilindree mare
Noua companie va avea sediul la Londra, adaugă sursele.
Renault şi Geely vor deţine fiecare 50% din societatea mixtă, au anunţat într-un comunicat companiile, fără a da alte detalii financiare.
Geely deţine de asemenea Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% în Daimler AG.
De asemenea, Renault este în negocieri cu partenerul de alianţă Nissan privind o nouă investiţie în noua divizie care va regrupa operaţiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice.