Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE. După două luni de scăderi abrupte, de -18,3% și -6,1%, octombrie a fost ușor pozitivă (+1,1%). Cifrele din primele 10 luni arată o creștere de doar 0,7%, față de aceeași perioadă din 2023. Mașinile electrice au scăzut cu -4,9%.
Piața de mașini electrice din România continuă să se prăbușească: – 49,7%, în octombrie, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024. Per ansamblu, însă, înmatriculările de mașini noi au crescut timid, cu 1,6%, față de octombrie 2023.
Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5,8% la nivelul Uniunii Europene în ultimele 9 luni. Iar piața de mașini electrice din România ocupă pe locul 1 în „Top-ul prăbușirilor”, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024.
Chinezii de la MG au lansat SUV-ul MG ZS Hybrid+, primul adversar serios pentru Dacia Duster Hybrid. E mai ieftin cu 1.750 € în versiunea de bază și mai puternic, iar dotările standard sunt mai bogate.
Pe primele 7 luni din 2024, înmatricularile de mașini noi în România au ajuns la 96.562 unități , înregistrând o creștere de 10,6%, față de același interval din 2023. În iulie 2024, vânzările au scăzut cu 4,4% față de iulie 2023. Ce mărci și modele și-au cumpărat românii?