Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării mașinilor, capătă dimensiuni înfricoșătoare, mai ales în Germania. Desființarea a 35.000 locuri de muncă anunțată de Volkswagen e doar o parte. Impactul global ar putea ajunge și la 100.000.
Realitatea arată că mașinile electrice nu se vând fără subvenții. Iar, cum criza din industria auto europeană, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece, Comisia Europeană ar putea lua în calcul un ecobonus la nivelul întregii Uniuni.
Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană de inginerie mecanică Manz a intrat în faliment, după ce afacerile cu echipamente pentru fabricile de baterii au mers prost.
Grupul Volkswagen închide pentru prima dată în ultimii zeci de ani o uzină în Europa, pe cea din Bruxelles, unde se face modelul electric Audi Q8 e-tron, în februarie 2025, din cauza crizei electrificării. Dar, a inaugurat deja o fabrică de mașini electrice în China.
Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.