Criza lovește și industria auto din România. Producția Dacia Pitești și Ford Craiova a scăzut cu 5,85% în martie, pentru a 3-a lună consecutiv, și cu 11,25% în primul trimestru al anului 2025. Europenii nu mai au bani de mașini noi sau sunt mult mai atenți la cheltuieli.
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină în 4 cilindri care poate dezvolta până la 300 de cai putere.
Șeful Renault a afirmat la Bruxelles, unde reprezentați ai industriei auto europene încearcă să negocieze noi termeni pentru tranziția ecologică și energetică a automobilelor, că tranziția fortață la mașinile electrice este o „calamitate”. Costurile sunt enorme.
Industria auto e în criză profundă, mai ales din cauza electrificării și a scumpirii materiilor prime. Iar taxele vamale ale lui Trump pun și mai mare presiune. În context, un gigant auto a decis să-și vândă una dintre cele mai mari divizii. Are fabrică și în România din 2002.
Un studiu de piață, în cadrul căruia a fost analizată evoluția prețurilor a peste 800.000 de automobile, arată că mașinile electrice sunt bani aruncați. Pierd aproximativ 60% din preț în 5 ani. Adică, de exemplu, dacă dai 50.000€ pe Tesla Model 3 peste 5 ani mai iei 20.000.