Cum vânzările de mașini electrice merg slab și întreaga industrie auto e în criză din cauza costurilor electrificării, Porsche își schimbă strategia. A încercat cu noul Macan doar electric, dar revine și investește 800.000.000 € în noi modele și motoare pe benzină.
Piața auto din România a început prost anul: -6,38% noi și +0,5% SH în ianuarie. Iar previziunile producătorilor și importatorilor indică un 2025 slab, după trei ani de creștere.
O cunoscută fabrică din România, importantă pentru industria auto, se închide. Aproximativ 400 de angajați urmează să fie dați afară. Concedierile vor avea loc de-al lungul mai multor luni din acest an.
Șeful Bosch, unul dintre cei mai mari furnizori globali de tehnologie și servicii, a prezentat cifrele companiei pe 2024 (-1%, față de 2023), a spus că 2025 va fi un an greu, cu presiune mare asupra costurilor, și a estimat că „economia nu își va reveni înainte de 2026”.
Cum în anii 1970-1980 în Europa occidentală prinsese contur moda hatchback-urilor, a mașinilor cu hayon plonjat, gen Renault 16, Renault 11, Peugeot 305 sau VW Passat, în încercarea de a ține pasul, inginerii UAP au creat un concept Dacia 1300 Coupe Hatchback.