Dezvoltată inițial pentru modele precum Mustang, Ranger sau F150, transmisia automată cu 10 trepte a fost optimizată și adaptată de inginerii Ford pentru a optimiza consumul versiunilor Transit 2.0 EcoBlue HDT, cu tracțiune spate, și, bineînțeles, pentru a spori confortul la rulare. Sunt disponibile mai multe tipuri de caroserii, de la furgonete pentru transportul alimentelor și vehicule pentru situațiile de urgență, la autorulote și microbuze Transit, cu 15 și 18 locuri.
Sistemul Adaptive Shift Scheduling permite transmisiei să se adapteze stilului de condus și să schimbe în mod optim treptele de viteză, oferind un nivel sporit de performanță, eficiență a consumului de combustibil și rafinament în orice scenariu de rulare.
Simulările computerizate au ajutat la optimizarea arhitecturii cutiei de viteze, echilibrând avantajele mai multor moduri de rulare cu energia pierdută în timpul schimbărilor dese ale treptelor de viteză. Solenoidul integrat cu acțiune directă (CIDAS) reprezintă una dintre cele 20 de tehnologii patentate de Ford în timpul dezvoltării transmisiei. CIDAS crește precizia presiunii ambreiajului și reduce timpul de cuplare pentru a furniza schimbări mai rapide și mai line ale vitezelor, ceea ce conduce la transferul unui nivel de cuplu mai mare, pentru a face vehiculul mai ușor de condus.
Un lichid de transmisie cu vâscozitate scăzută reduce frecarea internă, eficientizând nivelul consumului de combustibil, reducând uzura componentelor și eliminând totodată necesitatea schimbării programate a lichidului. O pompă cu valvă variabilă schimbă livrarea în funcție de cerințe, ceea ce reduce pierderile și îmbunătățește nivelul de rafinament al vehiculului. De asemenea, ambreiajul reduce semnificativ vibrațiile și duritatea în timpul schimbărilor treptelor joase de viteză – beneficiarii fiind șoferii care petrec mult timp la volan.
Transmisia automată cu 10 trepte de viteză este calibrată special pentru a se potrivi cu caracteristicile și stilurile de condus ale vehiculului Transit și împreună cu tehnologia Start-Stop eficientizează nivelul consumului de combustibil. Accelerarea este lină și progresivă la viteze mici, dar și atunci când se accelerează după o oprire în trafic.
Proiectată special pentru carosări de tip heavy duty, transmisia a beneficiat de peste 6 milioane de kilometri de testare a durabilității în timpul dezvoltării sale, inclusiv mii de kilometri de testare pe piste off-road.
Nu în ultimul rând, masa maximă admisă pentru Transit-ul cu 10 trepte este cuprinsă între 3.500 kg și 4.600 kg, în funcție de opțiunea aleasă, cu roți simple sau duble pe spate. Iar cutia de viteze automată cu 10 trepte permite ca Ford Transit să poată remorca până la 2.800 kg.